Wat is er nieuw

Tourmalijnballen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nanne
  • Startdatum Startdatum
N

Nanne

Guest
Iemand die tourmalijnballen in zijn aquarium heeft? Schijnt goed te zijn voor de waterkwaliteit.

Dit is de beschrijving ervan:

Toermalijn �BC� minerale bal. De toermalijn steen is ook bekend als de �elektrische steen�, ontwikkelde dit een gemakkelijke elektrische stroom en helpt de kwaliteit van het water te behouden. Elke cel van een levend organisme wordt gestimuleerd door geactiveerde water en bevordert de groei van micro-organismen en tegelijkertijd steunt de groei van planten. De toermalijn steen bevat meer dan 30 mineralen, zoals ijzer, mangaan en borium. Deze worden afgegeven in zeer kleine hoeveelheden water, die ook bevordert de groei van planten en het welzijn van het aquarium bewoners. Toermalijn ballen BC �grijze� zijn gemaakt van hoogwaardig fijn gemalen toermalijn en poromeric actief kool poeder. Dit voorkomt als ze worden geplaatst op de bodem van het aquarium, de ontwikkeling van rottende bacteri�n en ondersteunt de ontwikkeling van een gezonde en natuurlijk bodemsubstraat. Door het plaatsen op de begane grond, worden de planten rechtstreeks geleverd met de mineralen en voedingsstoffen door absorptie van de wortels. Tourmalines ballen recyclen het water, onder andere, voorkomen ze schadelijke stoffen zoals ammoniak, stikstof, enz absorberen en accumulatie van nitraat. Vanwege de complexe serie van meer dan 30 mineralen en water verbeteren eigenschappen van toermalijn BC ballen het vervellings proces en eiproductie en het grootbrengen van jonge garnaal wordt ondersteund.

Toermalijn BC �grijze� Kogels: Toermalijn BC �grijze� ballen zijn bijzonder geschikt voor Neocaridina garnalen , Sulawesi garnalen en / of vis.

Wij raden u aan gewoon gebruik te maken van deze ballen. (2-3 voor 50 liter).

Wij hebben TB garnalen en ook overwogen ze te nemen maar je hebt nogal wat van die balletjes nodig en dat ontsierd nogal vinden we.
Wij gebruiken voor de mineralen de gh+ mineral dus.

Heb wel eens mineraalstenen bij de garnalen gehad, de beschrijvingen daarvan beloven ook heel veel. Nadat ik ze eruit haalde bleven de garnaaltjes het natuurlijk gewoon prima doen, eventuele effecten merk je simpelweg niet.
Ik zou denken dat als je die balletjes er leuk vind uitzien, gewoon doen!
Al doet het niets met je water, dan kunnen de garnalen in ieder geval lekker gaan jeu-de-boelen 😉

In dit Topic hebben we het er al eens over gehad.

Dit heb ik er toen over gezegd.

biljoenblik zei:
Er zijn mensen die zo'n tourmaline steen bij hun (beeldbuis) monitor leggen. Dit zou (negatieve) straling afvangen.

Valt dit niet onder de categorie edelsteen therapie??

Toermalijn werkt aardend, beschermend en reinigend. Het is een zeer geschikte steen om te gebruiken als bescherming tegen allerlei vormen van negatieve energie en straling. De steen doet dit op verschillende manieren: het werkt als een soort van schild, helpt negatieve energie afvoeren en zet negatieve energie om in positieve energie. Hierdoor worden de aura energiebanen gereinigd en in balans gebracht. Toermalijn helpt je hierdoor in je kracht staan en een ontspannen en zelfverzekerde houding aannemen. Toermalijn heeft niet alleen een positieve werking op mensen en dieren maar ook op planten en bomen. De steen zorgt voor natuurlijke bescherming en stimuleert groei en bloei.

bron: http://www.edelstenenenmineralen.nl/toermalijn.html

Edit:

Lijkt me eigenlijk wel chique, een bodem van toermalijn caviaar. In plaats van een die pH verlagende balletjes.
Misschien ook erg stress verlagend voor de vissen.

Ah oke, dus eigenlijk is er niet bewezen dat ze goed werken.

kellemes zei:
Heb wel eens mineraalstenen bij de garnalen gehad, de beschrijvingen daarvan beloven ook heel veel. Nadat ik ze eruit haalde bleven de garnaaltjes het natuurlijk gewoon prima doen, eventuele effecten merk je simpelweg niet.
Ik zou denken dat als je die balletjes er leuk vind uitzien, gewoon doen!
Al doet het niets met je water, dan kunnen de garnalen in ieder geval lekker gaan jeu-de-boelen 😉

Wel oppassen dat ze niet per ongeluk zo n bal door je ruit gooien dus :juggle:.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan