Traag opstarten co2 voor het licht aangaat


R

Ronald78

Guest
Ik heb al langere tijd een co2 set van Dennerle (primus 160) in mijn aquarium. Sinds gisteren heb ik een magneetventiel van Colombo erbij gekocht. Vandaag startte een uur voor het licht aanging, de co2 weer op. Het valt me wel op dat de productie langzaam op gang komt. Na driekwartier zat het nog niet op het aantal bellen waar ik het op ingesteld heb. Is dit normaal na 16 uur onderbroken te zijn geweest?
 
Ik heb de flipper weer even aangesloten ipv een diffuser. Die flipper loopt wel gewoon door op het tempo dat ik had ingesteld. Maar die hoeft natuurlijk geen druk op te bouwen.

Ik weet niet precies wat ik niet goed doe met die diffuser. Maar normaal / handig lijkt het me niet als het zo lang duurt alvorens de druk op niveau is.
 
Ik heb ook een primus 160 met 1 magneetventiel. Deze werkt goed met een flipper en taifun.

Echter voor een diffuser welke met een ceramisch element werkt, moet de druk hoger zijn.
Een primus levert meer bpm op een lage druk dan op een hoge druk.

De instelling van de primus werkt dubbel. Draai je de bpm omhoog, gaat ook de druk omhoog.
Dus je moet het aantal bpm instellen met de juiste diffuser eraan.
Verander je de diffuser, moet je de primus ook weer opnieuw instellen.

Tevens kan de druk ook nog extra verhoogd worden. Er zit ergens een klein stel schroefje.
 
Ik heb ook een primus 160 met 1 magneetventiel. Deze werkt goed met een flipper en taifun.

Echter voor een diffuser welke met een ceramisch element werkt, moet de druk hoger zijn.
Een primus levert meer bpm op een lage druk dan op een hoge druk.

De instelling van de primus werkt dubbel. Draai je de bpm omhoog, gaat ook de druk omhoog.

Blijft de druk wel altijd binnen de maximale waarden? Er zit immers geen drukmeter bij.

Dus je moet het aantal bpm instellen met de juiste diffuser eraan.
Verander je de diffuser, moet je de primus ook weer opnieuw instellen.

Dit wist ik niet. Ik verander soms de diffuser, maar stel dan niet opnieuw de bpm in.

Tevens kan de druk ook nog extra verhoogd worden. Er zit ergens een klein stel schroefje.

Ik zal hier eens naar kijken. Wat is eigenlijk het nut van extra druk?
 
Blijft de druk wel altijd binnen de maximale waarden? Er zit immers geen drukmeter bij.

Ik denk het. Dennerle beweerd van wel.

Dit wist ik niet. Ik verander soms de diffuser, maar stel dan niet opnieuw de bpm in.

Bij iedere verandering zou dit moeten.

Ik zal hier eens naar kijken. Wat is eigenlijk het nut van extra druk?

Als je een diffuser hebt die meer druk nodig heeft.

Als je de primus niet verder open kunt draaien, maar de bpm is niet voldoende. Dan kun je die schroef gebruiken.
 

Terug
Bovenaan