transport discusvissen


M

Mickeymii

Guest
hallo,

Ik ben van plan om binnenkort discusvissen te gaan kopen via marktplaats. De advertentie die ik op het oog heb is toevallig in de buurt van de route die ik binnenkort ga maken naar Leiden. De reis vanaf daar tot thuis is 1 uur en 3 kwartier. Hoe kan ik nu het beste de vissen vervoeren zonder ze teveel stress te bezorgen? Ik heb een emmer met deksel waar 30 liter in kan, die lijkt me wel geschikt. Of is dit sowieso onbegonnen werk?
 
zelf ook zo gedaan ,
was twee uren reis
zet de verwarming van je auto vol open,
en het liefst de emmer zo dicht mogelijk bij een uitlaat van warme lucht

het is wel even afzien in de auto
 
Neem het wel geisoleert ,he.
En zuurstof erop.
Pompje op batterijen kopen.
Luchtpompje Is ook voor voor levend aas.
 
Werkt het ook om gewoon wat losse planten in het water te doen voor de zuurstof of is dat te weinig? Of is er nog een andere manier om het zuurstof gehalte hoog te houden?
 
sorry Bertus maar mijn zus heeft vandaag 5 discus binnen gekregen van aqua veldhuis

deze zaten in tempex koelbox vanwege de temperatuur

wel zaten de discussen verpakt in 1 vis per zak

maar zonder zuurstofpomp

en denk dat de reis naar sneek langer duurde dan die 2 uren

neem voorzichtig aan dat ze niet alleen die discussen bij haar brachten

en hoe denk je dat discus vanuit azie naar nederland word gebracht ?

als je er een hebt kun je hem gebruiken , echter noodzaak is het niet

alleen de vraag is natuurlijk wel hoeveel discus wil je halen ?
 
Nee, Ik gebruik ook altijd zo,n pompje.

asemmers & Luchtpompen | Het Hengelsport Paradijs


Stevig uitgevoerde aasemmers met binnen emmer en af te sluiten deksel in
combinatie met een luchtpomp blijft uw aas fris. Merken deze producten kopen
wij in ...
www.vislokvoer.nl/c-213827/


Kost je 9,00 euro.
 
lowie1960 zei:
sorry Bertus maar mijn zus heeft vandaag 5 discus binnen gekregen van aqua veldhuis

deze zaten in tempex koelbox vanwege de temperatuur

wel zaten de discussen verpakt in 1 vis per zak

maar zonder zuurstofpomp

en denk dat de reis naar sneek langer duurde dan die 2 uren

neem voorzichtig aan dat ze niet alleen die discussen bij haar brachten

en hoe denk je dat discus vanuit azie naar nederland word gebracht ?

als je er een hebt kun je hem gebruiken , echter noodzaak is het niet

alleen de vraag is natuurlijk wel hoeveel discus wil je halen ?

Nou dat kan ik je wel vertellen.

In zakken ,MET EXTRA zuurstof in de zakken.
8 zakken in Tempex box.
Ik krijg ze ook regelmatig uit Singapore.

Maar, het is goed,hoor.
Zijn niet mijn vissen,dus, ik trek mij terug.
Dan geen zuurstof erbij.
Neemt hij dit ook.
 
De zichzelf respecterende winkel verpakt vissen inderdaad met zuurstof, niet simpele lucht.

~ Ivo
 
Aasvis zijn koudwatervissen deze hebben hoger zuurstofrijkwater nodig dan discus
en doordat het water opwarmt in de emmer kunnen ze wel wat zuurstof gebruiken
hoewel ik zelf vroeger ook met levend aas viste,en dat zonder zuurstofpomp
geef wel toe dat na 12 uren vissen de aasvisjes die nog over waren wel bovenin zaten te lucht happen

Koudwater heeft nu eenmaal hoger zuurstofgehalte

ps hoe zou de vis overleven in een aquarium waar het licht uitstaat

waar dus de planten zuurstof opnemen, en je vis en plant co2 afstaan
en je overdag ook nog co2 toevoegt

en dit alles zonder zuurstofpomp
 
En als ik nou gewoon gaatjes in het deksel van de emmer prik, heeft dat zin?
Het zijn trouwens 5 discussen. Past dat in die emmer van 30 liter?
 
Water neemt niet zo gemakkelijk zuurstof op, vandaar dat in een aquarium wateroppervlakte beweging moet zijn. Dus gaatjes maken in een emmer heeft weinig nut.

Zijn het vissen van een eigenaar of van een zaak die advertenties heeft op marktplaats? Want goeie aquariumzaken zullen extra zuurstof in de zakken doen.

lowie1960 zei:
Aasvis zijn koudwatervissen deze hebben hoger zuurstofrijkwater nodig dan discus
en doordat het water opwarmt in de emmer kunnen ze wel wat zuurstof gebruiken
hoewel ik zelf vroeger ook met levend aas viste,en dat zonder zuurstofpomp
geef wel toe dat na 12 uren vissen de aasvisjes die nog over waren wel bovenin zaten te lucht happen

Koudwater heeft nu eenmaal hoger zuurstofgehalte

ps hoe zou de vis overleven in een aquarium waar het licht uitstaat

waar dus de planten zuurstof opnemen, en je vis en plant co2 afstaan
en je overdag ook nog co2 toevoegt

en dit alles zonder zuurstofpomp

Wat dacht je van de filter? Door waterbeweging komt er ook zuurstof in het water.
 
hoe groot zijn ze trouwens ?
ikzelf zou ze per stuk in plastic zak doen met aardig wat lucht bovenin, en die dan in de emmer
in plastic zak kunnen ze zich niet beschadigen

en door het rijden klotst het water waardoor er ook weer wat zuurstof in het water komt

alle 5 in een emmer (zelfs met zuurstofpomp kan beschhdiging geven van de vis

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ber=490416
 
lekkie0104 zei:
Water neemt niet zo gemakkelijk zuurstof op, vandaar dat in een aquarium wateroppervlakte beweging moet zijn. Dus gaatjes maken in een emmer heeft weinig nut.

Zijn het vissen van een eigenaar of van een zaak die advertenties heeft op marktplaats? Want goeie aquariumzaken zullen extra zuurstof in de zakken doen.

lowie1960 zei:
Aasvis zijn koudwatervissen deze hebben hoger zuurstofrijkwater nodig dan discus
en doordat het water opwarmt in de emmer kunnen ze wel wat zuurstof gebruiken
hoewel ik zelf vroeger ook met levend aas viste,en dat zonder zuurstofpomp
geef wel toe dat na 12 uren vissen de aasvisjes die nog over waren wel bovenin zaten te lucht happen

Koudwater heeft nu eenmaal hoger zuurstofgehalte

ps hoe zou de vis overleven in een aquarium waar het licht uitstaat

waar dus de planten zuurstof opnemen, en je vis en plant co2 afstaan
en je overdag ook nog co2 toevoegt

en dit alles zonder zuurstofpomp

Wat dacht je van de filter? Door waterbeweging komt er ook zuurstof in het water.

beweging boven op het oppervlakte heb ik echt niet hoor,gezien m,e dat teveel co2 verlies opleverd
en ik heb hier drie aquariums met discus, wn goed beplant
kh 8 ph 7,2
en geen extra zuurstofpomp
 
heb je trouwens 5 van de discussen uit hoensbroek gekocht ??

had daar zelf ook over nagedacht ,

zien er goed uit

echter ze werden mij te duur vanwege de afstand

en dat heeft dan te maken met prijs benzine
 
FF een gekke, wat betaal je dan voor die schijfjes ?
Ik kan mij namelijk voorstellen dat als je naar Leo Lammers rijdt (noord holland) dat je voor dezelfde centen als al die benzine , net zulke mooie vissen hebt, netjes verpakt in zakken met zuurstof :)

En ik ga toch wel met bertus mee, meer als een uur geen waterbeweging en er ontstaat zuurstoftekort.
Temperatuur speelt natuurlijk mee, voor de zuurstof is koud water zelfs beter, maar de vis vind dit weer minder.
1 x een zuurstofpompje op accu aanschaffen, heb je je hele leven plezier van en dat voor een paar euro.
 
Let je goed op dat als je ze in de emmer doet, dat er niet zo'n puntje in het midden zit onderin de emmer ?Van het gieten van de emmer. Die puntjes kunnen je visjes lelijk verwonden.
 
Ik zou naar een dierenzaak in de buurt gaan en vragen om 5 visvervoerzakjes. De vissen dus allemaal apart verpakken. Extra lucht is voor dit stukje niet nodig maar ik zou wel de zakjes goed vol blazen. Dan de zakjes het liefst in een tempexdoos maar een koelbox voldoet ook. Daar kun je dan nl nog een thermo-element in doen om de temperatuur op peil te houden. Moet zo lukken en dan thuis heeeeeel goed overwennen ;) Als je dit niet heb zou ik proberen die 5 zakjes in die emmer te proppen. Houden ze elkaar ook warm. Los bij elkaar in de emmer is de minst goede optie maar soms is het: wat moet, dat moet.
 
Sterrekind zei:
Let je goed op dat als je ze in de emmer doet, dat er niet zo'n puntje in het midden zit onderin de emmer ?Van het gieten van de emmer. Die puntjes kunnen je visjes lelijk verwonden.
Kun je zo'n uitstulpinkje wegslijpen of iets dergelijks? Als preventieve maatregel.

~ Ivo
 
meksjoef zei:
Extra lucht is voor dit stukje niet nodig maar ik zou wel de zakjes goed vol blazen.
Dat zou ik dus niet doen. Dan heb je een zakje wat volgeblazen is met co2.
Je kunt beter de bovenkant van het zakje pakken en er gewoon lucht in doen, zoveel mogelijk inlaten en dan een knoop. Beetje hannisen maar als je daar handigheid in hebt dan is dat veel beter voor de vis. (leuk om thuis te oefenen ;) )
 
Inuz zei:
meksjoef zei:
Extra lucht is voor dit stukje niet nodig maar ik zou wel de zakjes goed vol blazen.
Dat zou ik dus niet doen. Dan heb je een zakje wat volgeblazen is met co2.
Je kunt beter de bovenkant van het zakje pakken en er gewoon lucht in doen, zoveel mogelijk inlaten en dan een knoop. Beetje hannisen maar als je daar handigheid in hebt dan is dat veel beter voor de vis. (leuk om thuis te oefenen ;) )

Gewone lucht heeft een zuurstofpercentage van 21% , na gebruik en uitademing door ons mensen nog 19%.....
Zou lullig zijn voor iemand die beademd word tijdens een eerste hulp actie .....

Misschien een hele gekke, ga ze op zaterdag halen, rij daarna naar de dicht bijzijnde lfs toe, geef 5 euro en laat de vissen goed inpakken .....

Maar ik blijf bij mijn eerdere kreet, om 1 uur en 3 kwartier te rijden voor een paar schijven, moeten ze verdomd mooi zijn en een dijk van een prijs hebben.

Een autorit kost tenslotte ook flink wat centen.
 
Volgens mij lees je de begin post niet goed. Hij moet toevallig toch die kant uit.

Mickeymii zei:
hallo,

Ik ben van plan om binnenkort discusvissen te gaan kopen via marktplaats. De advertentie die ik op het oog heb is toevallig in de buurt van de route die ik binnenkort ga maken naar Leiden. De reis vanaf daar tot thuis is 1 uur en 3 kwartier. Hoe kan ik nu het beste de vissen vervoeren zonder ze teveel stress te bezorgen? Ik heb een emmer met deksel waar 30 liter in kan, die lijkt me wel geschikt. Of is dit sowieso onbegonnen werk?
 
Marcje1968 zei:
Inuz zei:
meksjoef zei:
Extra lucht is voor dit stukje niet nodig maar ik zou wel de zakjes goed vol blazen.
Dat zou ik dus niet doen. Dan heb je een zakje wat volgeblazen is met co2.
Je kunt beter de bovenkant van het zakje pakken en er gewoon lucht in doen, zoveel mogelijk inlaten en dan een knoop. Beetje hannisen maar als je daar handigheid in hebt dan is dat veel beter voor de vis. (leuk om thuis te oefenen ;) )

Gewone lucht heeft een zuurstofpercentage van 21% , na gebruik en uitademing door ons mensen nog 19%.....
Zou lullig zijn voor iemand die beademd word tijdens een eerste hulp actie .....
He ja daar heb je wel een punt.
Heb eens bij een zeker tuincentrum gewerkt, daar werd gezegd niet in de zakjes blazen vanwege de rede die ik noemde dus.
 
Inuz zei:
He ja daar heb je wel een punt.
Heb eens bij een zeker tuincentrum gewerkt, daar werd gezegd niet in de zakjes blazen vanwege de rede die ik noemde dus.

Ja, bij tuincentra weten ze dat allemaal, echte kenners op dit gebied, kan je nog eens wat van leren :D . Net zo als in dierenwinkels, daar weten ze ook alles af van alle dieren, zie bv http://www.youtube.com/watch?v=7SeBYRHihuQ
 
Ik las iets over een 30l emmer? Zit niet zo'n gietpuntje in hoop ik?
Tempex dozen en een plastic zak doen wonderen, je grootste vijand heet vervuiling....
1.75 uur reis kan prima in een tempex doos met een plastic zak binnenin, maar doe er niet teveel vissen in, discussen scheiden veel afvalstoffen uit door stress, waardoor het transportwater redelijk snel giftig word door met name de ammoniak.... zoveel water in het transportmiddel doen als je kan dus, zodat het zoveel mogelijk verdunt word.

Alvast mijn excuses als ik iets verteld heb wat iemand anders al een keer heeft gezegd, had ff geen tijd om alles te lezen.
 
AquaVISie zei:
Inuz zei:
He ja daar heb je wel een punt.
Heb eens bij een zeker tuincentrum gewerkt, daar werd gezegd niet in de zakjes blazen vanwege de rede die ik noemde dus.

Ja, bij tuincentra weten ze dat allemaal, echte kenners op dit gebied, kan je nog eens wat van leren :D . Net zo als in dierenwinkels, daar weten ze ook alles af van alle dieren, zie bv http://www.youtube.com/watch?v=7SeBYRHihuQ

Hahah ja ik bedoel maar ;)
Ik was toen de enige met een beeeeeeeeeeeeeeetje zinnig verstand, je merkt het wel :D hahaha
 

Terug
Bovenaan