Trigon 190

W

will84

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een trigon 190 en al een poos last van baardalg. Ik heb al verschillende dingen veranderd maar dat heeft tot nu toe niks geholpen.
Nu wil ik bekijken of ik nog wat aan de verlichting kan verbeteren waardoor de alg. vermindert.
Op dit moment zitten er 2 high light day in van 28 watt.

nmsr.jpg


Deze foto is van zo'n twee weken terug. Mijn planten groeien als kool dus daarvoor zou ik de verlichting niet hoeven te veranderen. Binnenkort moet ik weer snoeien, alles groeit zo hard....
 
Heb je een goede foto van de alg?
Hoe lang staat de verlichting aan en welk filter gebruik je?
 
Ik heb nog eens gekeken en de voorste lamp is een high light nature en de achterste een color. Mijn verlichting staat aan van 12:45 tot 22:45. Een foto zal ik vanavond maken.
De filter is de originele die er bij geleverd zit. Ik heb alleen dat mandje vervangen voor een netje met siporax .
Ik voeg dagelijks profito en easy carbo toe....
 
Als je kijkt naar oorzaken van baardalg kan dit door lang en sterke verlichting komen maar ook door wisselende CO2 waarden en slechte rondstroming.
 
zou zoals seabait zegt eens kijken naar je stroming heb zelf ook een trigon 190 en zins ik het interne filter heb vervangen naar een buiten filter van jbl
is het een stuk minder geworden
ook de co2 in de gaten houden geef zelf per dag ga 10ml easycarbo

groet
jaap

ps will84 beide linken in je profiel werken niet
 
Slechte doorstroming weet ik idd. Daarom heb ik mijn drijfplanten al weg gedaan en wat met planten geschoven. Ik heb nog een externe filter in de garage staan, misschien die dan maar weer eens in gebruik nemen. Ff bekijken of hij groot genoeg is...
Maar 10ml easycarbo? Is dat niet teveel? Op de verpakking staat 1 ml per 50 liter en aangezien er met planten en etc. je nooit die 190 haalt. Heb eens berekend dat het rond de 150 liter moet zijn, dus geef 3 ml per dag.
Maar aan de verlichting kan ik niks verbeteren?
Die links heb ik al heel lang niet meer gebruikt, dus waarschijnlijk zijn die topics gesloten....

Heb je trouwens met die externe filter gebruik gemaakt van de ruimte van de interne filter?
 
Maar kan ik aan de verlichting nog iets veranderen?
 
wat de easycarbo betreft ga zelf uit van 190 liter en daarbij mijn bak is nog al rijk beplant

wat het filter betreft heb het interne filter er uitgehaald
vond en vind de manier van filteren door het juwel filter niet echt mijn ding bedoel zowel de inlaat als de uitlaat aan de bovenkant mooi voor schoon water boven in de bak maar op de bodem gebeurd mijn inziens te kort

wat de verlichting betreft heb zelf 1 day en 1 coler er in en deze voldoen prima
daarnaast is het zo dat je ook aan je vissen moet denken de meeste vissen vinden zoveel licht niet fijn

ga er even van uit dat je t5 (dunne buizen) verlichting er in heb


groet

jaap
 
Ik heb idd de dunne buizen, gezien de tijd die ik ze al heb is het Misschien ziezo verstandig nieuwe erin te hangen.
Dan ga ik denk ik voorin de day plaatsen en achterin de tropic.
Gebruik je voor je externe filter wel de behuizing van de interne filter? Ik vind m trouwens ook herrie maken dat interne filter ben ik ook daar vanaf!
 
buizen zij meestal na een jaar minder aan het worden dus vervangen is misschien een goed idee
heb de behuizing van het filter er ook uitgehaald kon bij mij gemakkelijk
aangezien jij als ik het goed zie een achterwand hebt waar de filter behuizing in is verwerkt kan het ook via oude behuizing
dacht dat Seabait dat een keer gedaan heeft meen mij daar eens iets over gelezen te hebben
je kan altijd eens om info vragen of even een topic openen in het pompen/filter gedeelte


groet
jaap
 
Ja klopt,ik heb de leidingen van een buitenfilter in het filterhuis gedaan en is mooi uit het zicht zo.
Later wel een tweede buitenfilter genomen waardoor er nu toch een buis te zien is maar is een ander verhaal ;)

De dunne T5 buizen verliezen zo goed als geen sterkte en kunnen mee tot ze kapot gaan in tegenstelling tot T8 die wel na verloop van tijd flink achteruit gaan.
 
Terug
Bovenaan