Trigonostigma hengeli met espei

Danysnipe

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2015
Berichten
99
Leeftijd
29
Locatie
Den Haag
Ik heb op het moment 8 Trigonostigma hengeli in mijn rio 125. nu wilde ik het schooltje aanvullen met meer hengeli, alleen is er 1 probleem. De winkel waar ik ze had gekocht krijgt ze niet meer van de leverancier en andere winkels in de buurt verkopen ze ook niet.

1 van de winkels verkopen wel de Trigonostigma espei.

Mijn vraag is: zou ik bijvoorbeeld 7 espei erbij kunnen kopen en dat ze dan alsnog een school vormen?

~Danysnipe
 
Ik heb hier ook de Espei gekocht en achteraf bleek er ook de Hengeli bij te zitten. Ze gedragen zich prima in 1 groep en een buitenstaander zou het verschil dus ook niet zien.
 
Hengeli en espei gaan prima samen, maar ik had ze zelf gewoon ergens besteld. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hengeli niet te bestellen zijn.

Tijd terug heb ik voor mijzelf juist de espei besteld omdat ze de hengeli aanboden. Vind de espei net wat mooier.

Ik ben het er overigens niet mee eens dat het verschil niet te zien is. Ik vind het vrij duidelijk.
 
Bij het bestellen is het ook een gok want sommige zaken leveren ze door elkaar.
De Espei is iets kleurrijker zoals fixen al aangeeft.
 
Ik bestel liever niet, je weet inderdaad nooit wat je krijgt.
Ik heb wel een winkel gezien die Hengeli hebben is alleen 35 km verderop en die Espei kan ik in de buurt halen.

Maar als ze samen gaan in 1 school ga ik Espei's halen.
 
Smaken verschillen natuurlijk maar zelf zou ik het bij 1 soort houden, er zijn wel degelijk verschillen, ook in zwemgedrag, de Espei neigt vanuit het midden naar onder, en de Hengeli eerder van midden naar boven. Wel subtiel in deze, maar toch..

Dat de verschillende soorten scholen kan dan nog het geval zijn..
 
verschillende soorten tetra's scholen ook samen, en dat is op het A een no-go, dus wat mij betreft geldt dat dan ook voor de trigonostigma's, en zou ik het bij ��n soort houden.
 
Terug
Bovenaan