Wat is er nieuw

Trigonostigma hengeli op het menu?

Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Hallo,

Sinds een paar weken, zijn we "ineens" een stuk of 4 hengeli's kwijt. Omdat we geen lijken op de bodem zien liggen, vragen we ons af of hengeli's op het menu kunnen staan van Betta's of eventueel de ramirezi?

Ik neem niet aan dat de Sterbai's ze lusten en de Otocinclussen al helemaal niet.

Iemand een vermoeden?

Slaketende slakken in de bak?

Als vissen dood gaan zijn er dikwijls andere vissen als de kippen bij om de lijken "op te ruimen". Als vissen nog leven zullen ze elkaar niets aan doen, maar dood zijn ze voor de vuilnismannen, naar alle waarschijnlijkheid de sterbais

Aha... weer wat geleerd!
Wellicht de 10 Sterbai's dan die voor aasgier hebben gespeeld. 😉
Want slakken-etende slakken hebben we niet in ons aquarium.

Aasgieren klinkt zo negatief, het zijn gewoon nuttige opruimers. Het zou echter zo maar kunnen dat de lijkjes nog wel ergens verscholen liggen natuurlijk. In een goed beplante bak met een niet al te donkere bodem valt een lijkje van een hengeli niet altijd op, zo groot zijn ze niet

No offense! 😉 Ook aasgieren zijn nuttige vogels hoor. Dat heb ik in Afrika wel geleerd en gezien.

Vandaag echt grote schoonmaak gehouden. Ook alle stenen en hout even eruit gehaald om goed te zuigen. Dit ook gezien de kaamlaag die we wat hebben als mede beginnende groei van algen. Dus inderdaad ook goed gekeken naar mogelijke lijken, maar we hebben echt geen lijk gezien. Dus de opruimdienst fungeerde goed, denk ik.

Wat voor een filter heb je in de bak?
Kan het zijn dat ze op een of andere manier daar in gekomen zijn?

Als je de school in een keer gekocht hebt (van ongeveer dezelfde leeftijd) dan zullen de meesten als ze hun maximale leeftijd naderen of halen vrij snel achter elkaar hemelen.

@ JdeV:
We hebben het standaard Juwel binnenfilter in onze bak. Ik heb er niets in gezien en volgens mij, kunnen ze er ook niet inkomen.

@ Jeffrey:
Inderdaad hebben we ze ruim een jaar geleden alle 15 in een keer aangeschaft. Ik heb ook geen idee hoe oud deze visjes kunnen worden. Iemand?

Pla zei:
Ik heb ook geen idee hoe oud deze visjes kunnen worden. Iemand?
De database van Veni Vidi Vissie geeft een levensverwachting van circa 3 jaar aan.

Aquaria Veldhuis 2-5 jaar

Ik heb gisteravond eens ge�nformeerd bij een van de leden van de vereniging waar ik lid van ben, en die wist me te vertellen dat de Trigonostigma heteromorpha waar hij veelvuldig mee kweekt wel 9-10 jaar oud kan worden. Waar het grote verschil met de hengeli dan vandaan komt weet ik niet

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan