Wat is er nieuw

Troebel water.. help?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Spokeey
  • Startdatum Startdatum
S

Spokeey

Guest
Hallo!
Ik had een aquarium van 50l, vanmiddag heb ik er een van 60l gekocht. In mijn oude aquarium had ik 7 guppen en 1 algeneter. Ik wil deze dus graag overplaatsen. Mijn eerste vraag is hoelang mijn visjes nu in het kommetje kunnen blijven zitten omdat ikze daar voor de verhuizing even in heb gedaan.

Ik heb een gedeelte van het oude water uit het oude aquarium in het nieuwe gedaan, en aangevuld met schoon water. Ik heb er ook wat easy start bij gedaan. Het bakje draait nu vanaf 3 uur maar is nog een beetje troebel.. het ziet eruit alsof er stof in rond zwemt, wat is dit? En wanneer kan ik dus mijn visjes erin doen?
 
Oude filter ook overgezet?

Easy life filter, maakt het water enigzins troebel.
 
Heb je het filter zo overgezet in de nieuwe bak of heb je die eerst schoongemaakt?
 
Ik heb het grind goed gewassen, ook in het oude water natuurlijk. Ik heb er een nieuwe filter in.
 
Jammer dat je niet eerst het oude filter had laten meedraaien want was ideaal geweest,vissen in een kommetje is ook niks natuurlijk dus zou ze in de bak doen maar dan wel heel goed de waarden in de gaten houden.
 
Hmmm, beter had je de oude ook gebruikt.

In feite begin je nu bij af.

Ik begrijp dat de vissen, in de bak moeten?
 
Gaan ze dan niet dood.. of worden ze ziek?
 
Ja dat is wel de bedoeling, zoals al werd gezegt zijn visjes in een kommetje ook niks
 
Dan raad ik je aan, om elke dag 50% te verversen.

En spaarzaam te voeren, en houd nitriet( no2) in de gaten!!
 
Oke bedankt, hoelang moet ik blijven verversen? Ik ga de visjes er dan nu in doen. Moet ik het water erbijdoen? Dit is ook uit het ouder aquarium
 
Doe dat water er maar bij, helpt altijd wat.

Hoelang verversen, hangt van je filter af.

Zeker een 2 tal weken.
 
Als je nu al zoveel gaat verversen krijgt je bak geen tijd om in balans te komen, slimmer is de bak op zijn beloop te laten en gewoon dagelijks je NO2 meten en pas als dat hoog is, dan hang je er een zuurstofpompje in en ververse je een 25% (max)
 
Dagelijks no2 meten is zinloos, bak staat sinds vandaag.
 
Dan is het ook zinloos al dagelijks te verversen ...

Overigens dagelijks meten is puur om in de gaten te houden wanneer de piek komt.
 
Inderdaad, vind 50% per dag wel echt heel veel. Heb je er snelgroeiers in? Scheelt denk ik ook wel een hoop. En dan goed waarden in de gaten houden. Indien mogelijk elke dag meten, anders zou ik elke dag wel een verversing doen van iets van 15%.
 
Ik heb ongeveer 20% ververst. Er is helaas een mannetje overleden, en waarschijnlijk gelijk opgegeten door mijn algeneter. Mijn 2e man is ook raar aan het doen, het lijkt of hij zicch verstopt hij zit heel de tijd in een hoekje. Nogsteeds zie ik ook stofdeeltjes in de bak. Het water is 24 graden en de pomp en het luchtpompje staat aan. De plant is eruit em het huisje, ik wil het niet te druk maken...
 
Laat dat aquarium nou met rust, die troebeligheid hoort bij de opstart, zoals je hierboven kan lezen heeft zoveel en zovaak verversen van het aquarium geen enkele toegevoegde waarde, en maak je het juist erger doordat het aquarium niet de rust krijgt om een balans op te bouwen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan