Wat is er nieuw

Troebel water in aquarium van waterschildpad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Poeppelientje
  • Startdatum Startdatum
P

Poeppelientje

Guest
Hallo,
Ik heb onlangs een grotere aquarium voor mijn waterschildpad gekocht omdat de andere veel te klein geworden was.
Ik heb ook een externe buitenpomp geinstalleerd met genoeg debiet volgens de winkeluitbater.
Maar het water blijft zo troebel. Heb al verschillende keren het water ververst, dus 2/3e water verwijderd en vers water bijgevoegd.
Ook heb ik repto safe gebruikt, en 1x/week clear water, maar niets helpt.
Is er iemand die weet hoe ik het water zuiver kan houden?
Want 2 tot 3x/week water verversen lijkt me niet te doen.
Al bedankt voor de eventuele tips
groetjes

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    107.5 KB · Weergaven: 114
  • 2.jpg
    2.jpg
    235.8 KB · Weergaven: 237
  • 3.jpg
    3.jpg
    229.4 KB · Weergaven: 218
Wat voor filter zit er op welk formaat aquarium en welke filtermedia heb je erin zitten?
Zit er ook filtermedia van je oude filter in?

Wat voor filter zit er op welk formaat aquarium en welke filtermedia heb je erin zitten?
Zit er ook filtermedia van je oude filter in?
hallo, het is een filter voor 800L/uur. Er zit nu ongeveer 130Liter water in aquarium.
Het is een externe buitenfilter, een Eden 521, met van die koolbolletjes in.
groetjes

Ah Eden, had zelf de 501. Niet om onaardig te doen; maar even wat feitjes: de aangegeven hoeveelheid liters per uur wordt in de praktijk vaak niet gehaald. Je hebt wel al heel goed gezorgd voor meer capaciteit dan je aan liters hebt. Je hebt helaas wel te maken met een zeer vervuilend wezen in je aquarium, ik denk daarom dat je beter had gedaan aan een nóg groter filter, maar dat moet je ook maar net weten. Achteraf ben je daar niet zo mee geholpen natuurlijk. Ik denk dat je wel aardig wat waterwissels zal moeten doen om de kwaliteit hoog te houden.
Koolbolletjes ken ik niet zo goed; heb je er wel überhaupt iets van al ingedraaide filtermedia in zitten? En filterwatten om zweefvuil eruit te halen?

Hoe lang staat dit aquarium nu met filter? Ik gok namelijk op bacterien bloei wat redelijk normaal is in een recent opgestart aquarium. Het ecosysteem moet nog in balans komen (voor zo ver dat überhaupt mogelijk is met een schildpad) en zou na zo'n 4 weken pas zijn opgestart. En dan nog is het ecosysteem de eerste maanden vrij fragiel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan