Wat is er nieuw

Troebel Water

dyam04

Member
Lid geworden
31 oktober 2022
Berichten
9
Leeftijd
19
Hoi!
Ik heb een vraagje, sinds kort heb ik voor het eerst vissen. Ik heb twee kleine vissen in een 30x30x30 cm aquarium. Dat aquarium heb ik al een tijdje voordat ik de vissen had (2 maandjes). Ik heb er toen al water in gedaan, en een aantal dingen om het water klaar te maken wat ik uit allemaal video's heb gevonden (zie foto). Het water was toen helemaal helder. ik had er al grind, nepplanten en een nepsteen in, die ik helemaal gewassen had. Nu sinds kort heb ik er twee echte planten, een pompje, en twee vissen ingedaan. Toen werd het water overigens ineens extreem troebel. (zie fotos). Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, het water stinkt zelfs een klein beetje. Ik heb maar en filter besteld op bol.com in de hoop dat het zou helpen, die komt binnenkort aan, net als een fatsoenlijke lamp. Wat moet ik nu? Help, ik zie niet verder dan de helft van het aquarium en de vissen eten niks (poepen wel), Ik ben bang dat ze het voer niet zien.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
 

Bijlagen

  • IMG_5850 Small.png
    IMG_5850 Small.png
    135.9 KB · Weergaven: 71
  • IMG_5851 Small.png
    IMG_5851 Small.png
    141 KB · Weergaven: 72
  • IMG_5852 Small.png
    IMG_5852 Small.png
    152.5 KB · Weergaven: 75
  • IMG_5853 Small.png
    IMG_5853 Small.png
    117.8 KB · Weergaven: 76
Hoi Dyam04, wat voor visjes zitten er in je aquarium en wat is de temperatuur van je water
 
Ik denk aan bacteriebloei door onbalans. Hoelang draait dat filter? Ik denk dat je na het plaatsen van de visjes teveel belasting hebt gekregen.
 
Zowiezo is een aquarium altijd een filter nodig, dus denk dat daar je probleem ligt.

Advies voor nu: dagelijks de helft water verversen
 
Hoi Dyam04, wat voor visjes zitten er in je aquarium en wat is de temperatuur van je water
Het is koud water, en ik weet niet precies hoe de visjes heten, maar hier is een foto! Op die foto had ik ze net, en was t water nog n stuk minder troebel
 

Bijlagen

  • IMG_89D5924ACCB1-1.jpeg
    IMG_89D5924ACCB1-1.jpeg
    564.6 KB · Weergaven: 86
Ik wil niet negatief overkomen maar een klein bakje zoals deze is niet geschikt voor deze vissen en die hebben al 50 liter per vis nodig. Ook heb je een erg grove bodem waar snel vuil tussen gaat zitten en gaat rotten.
Misschien moet je de link even lezen:
 
Ik denk aan bacteriebloei door onbalans. Hoelang draait dat filter? Ik denk dat je na het plaatsen van de visjes teveel belasting hebt gekregen.
Het filter heb ik net besteld, dus ik denk dat die binnenkort binnen zal komen
 
Zowiezo is een aquarium altijd een filter nodig, dus denk dat daar je probleem ligt.

Advies voor nu: dagelijks de helft water verversen
Dankje voor de reactie! Weet je het zeker? Op internet zie ik juist overal dat ik het moet laten zitten
Oh en moet ik als ik het water vervang nog een goedje erin doen?
 
In een nano passen alleen garnalen of een solitaire Betta eigenlijk. Deze vissen horen hier niet in thuis en als ik je een raad mag geven dan zou ik met de lfs overleggen of je ze kan ruilen. Dan kun je een goede bodem erin doen en de filter goed 4 wk laten indraaien.
 
In een nano passen alleen garnalen of een solitaire Betta eigenlijk. Deze vissen horen hier niet in thuis en als ik je een raad mag geven dan zou ik met de lfs overleggen of je ze kan ruilen. Dan kun je een goede bodem erin doen en de filter goed 4 wk laten indraaien.
Oke bedankt!
 
Maar wat zou jullie advies zijn om de situatie van nu op te lossen? Geduldig afwachten of elke dag de helft van het water vervangen?

Dankjullie wel allemaal
 
Dankje voor de reactie! Weet je het zeker? Op internet zie ik juist overal dat ik het moet laten zitten
Oh en moet ik als ik het water vervang nog een goedje erin doen?
daar hoef je geen goedje in te gooien nee, wel minimaal 50% water verversen dagelijks, en even goed nadenken over je vissen, de visjes die jij hebt zijn sluierstaarten en worden megagroot (+40 cm) en dat gaat niet in zo'n klein aquarium
 
daar hoef je geen goedje in te gooien nee, wel minimaal 50% water verversen dagelijks, en even goed nadenken over je vissen, de visjes die jij hebt zijn sluierstaarten en worden megagroot (+40 cm) en dat gaat niet in zo'n klein aquarium
Dankje! Laatste vraag, sorry haha, op welke termijn gaan die over de 10 cm groeien, dan weet ik wanneer het grotere aquarium klaar moet zijn.
 
Dankje! Laatste vraag, sorry haha, op welke termijn gaan die over de 10 cm groeien, dan weet ik wanneer het grotere aquarium klaar moet zijn.
Zolang je ze in dit aquarium houdt zullen ze helaas niet veel groeien en mag je blij zijn als ze na 1 jaar nog leven, terwijl als je ze goed huisvest (in een aquarium van minimaal 1 meter breed) ze mooi zullen groeien en met gemak 20 jaar oud worden
 
En zelf waren we ook nooit puber
 
Tuurlijk is het moeielijk om me heen fietsen want ik zwalk over de grachten nochthans in mijn gedachten
 
En zelf waren we ook nooit puber
Ik heb destijds ook een Goudvis in een te kleine bak gehouden hoor maar wist ook niet beter. Vandaar het advies om nu het eea te veranderen nu het nog vroeg is.
Fouten maken we inderdaad allemaal.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan