Wat is er nieuw

Troep in de bak tijdens afhalen filter + andere vraag filter.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Ik heb een Superfish Aqua 60, niet echt een bakje waar veel vis in kan, maar leuk om mee te beginnen.

Nu had ik alles ge�nstalleerd en het loopt goed.
Maar een tijd later, las ik dat er kool in het filter zat.
Beter was om het eruit te halen.
( Filter is de SF aquaflow 200 )

Dat had ik gedaan, alleen toen ik dus die cassette eruit trok liet al het aangezogen vuil los.
Hoe kan ik dat de volgende keer voorkomen?

En ik zag diverse plaatjes voorbij komen hier dat mensen het filter zelf anders in hebben gedeeld.
Hoe kan je dat het beste doen indien dat nodig zou zijn?
Wat is de reden eigenlijk dat het veranderd wordt, is die blauwe spons alleen niet afdoende?

Je kan het voorkomen door het cassette los te halen buiten het aquarium. Mogelijk doen andere mensen nog wat keramische buisjes in het filter, doordat het erg poreus is kunnen bacteri�n zich er goed aan hechten.

Ludger zei:
Je kan het voorkomen door het cassette los te halen buiten het aquarium. Mogelijk doen andere mensen nog wat keramische buisjes in het filter, doordat het erg poreus is kunnen bacteri�n zich er goed aan hechten.

Dan moet het hele filter eruit, dat zie ik niet zo zitten.

Die opvulling lijkt me een goed idee, maar als het niet noodzakelijk is, verander ik liever nu niets aan het filter.

Gewoon een beter filter kopen.
Die cassettes zijn alleen voor winkelier winst.

Bertus zei:
Gewoon een beter filter kopen.
Die cassettes zijn alleen voor winkelier winst.

Ik ga ook echt geen nieuwe cassette kopen 😀

Zolang dit goed werkt laat ik het zo.
Mocht ik ooit schoon moeten gaan maken, dan knip ik de helft erbij weg en doe er watjes in of bolletjes ( van die kleine poreuze Sera dingen).

Ik had hetzelfde filtertje, ik hield op het laatst een heel fijnmazig schepnetje onder het filter, alvorens deze te verwijderen...
Tot ik het zat was, nu heb ik een extern filter in het bakje hangen...
(kan ik jou ook zeker aanraden)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan