Wat is er nieuw

troep uit filter

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
30
hallo,

telkens als ik mijn filter even uit heb gehad ivm bak werkzaamheden. en hem daarna weer aanzet, knalt er allemaal vuil de bak in.

kan niet echt thuisbrengen wat het is maar hebben jullie dit ook of doe ik iets niet goed?

Slangen al eens schoongemaakt onlangs. Kan aanslag zijn die loslaat door de plotselinge stuwing van het water.

RichD1011 zei:
hallo,

telkens als ik mijn filter even uit heb gehad ivm bak werkzaamheden. en hem daarna weer aanzet, knalt er allemaal vuil de bak in.

kan niet echt thuisbrengen wat het is maar hebben jullie dit ook of doe ik iets niet goed?

Kan wel eens gebeuren doordat het water plots begint te stromen.
Ik doe met een elastiekje een dotje filterwatten om de uitstroom en dat vangt het op...

Kan ook uit je filter blazen ,he.
Wat bovenin zit.
En ,wat Albert zei.

En dan heb je dat toch opgevangen met de watten op de uitstroom 😀

Ja. tot je de watten weg haalt.
Ik douw de ragert erin ,tot ik hem eruit zie komen, dan trek ik hem terug, hou er een emmer of teiltje onder, valt daar de blubber in.
Dan maar een frutje uit de slang.

Ja bertus...maar Peter bedoelt dat je die pas weghaalt als de troep uit de slangen is geblazen...of snap je dat niet helemaal....?
:petjeaf:

Ja, hoor, mijn snappertje werkt prima.
Ben wel dom geboren, maar heb bijgeleerd. 😀

Fozzy zei:
Slangen al eens schoongemaakt onlangs. Kan aanslag zijn die loslaat door de plotselinge stuwing van het water.

slangen wel is schoongemaakt, maar niet onlangs. zal dit van de week nog ff gaan doen. klinkt namelijk wel logisch.

peterdenhaag53 zei:
Kan wel eens gebeuren doordat het water plots begint te stromen.
Ik doe met een elastiekje een dotje filterwatten om de uitstroom en dat vangt het op...

zal het is een poging geven.

Bertus zei:
Ja. tot je de watten weg haalt.
Ik douw de ragert erin ,tot ik hem eruit zie komen, dan trek ik hem terug, hou er een emmer of teiltje onder, valt daar de blubber in.
Dan maar een frutje uit de slang.

zo maak je de slang schoon of begrijp ik je verkeerd?

Ja, met een rager.
Mijn uitstroom hangt zo in de bak. zonder wat.

Heb ik ook wel eens gehad.

Wat ik deed is de eerste 2 liter (want die is als het goed is alleen vies) in een emmer laten pompen, daarna terughangen en doen alsof er niets is gebeurd.

De reden... Ik denk dat de viezigheid los is gekomen in je filter en dan toevallig er allemaal uit gesproeid kan worden. Opzich maakt de reden niet heel veel uit denk ik. Als het daarna maar weer werkt 🙂.

Zelf gebruik ik ook een emmer hiervoor net als Canon.

Canon zei:

Wat ik deed is de eerste 2 liter (want die is als het goed is alleen vies) in een emmer laten pompen, daarna terughangen en doen alsof er niets is gebeurd.

De reden... Ik denk dat de viezigheid los is gekomen in je filter en dan toevallig er allemaal uit gesproeid kan worden. Opzich maakt de reden niet heel veel uit denk ik. Als het daarna maar weer werkt 🙂.

:thumbs:

Canon zei:

Dus je maakt de sponzen niet schoon?

Of doe je dat erna?

bedankt allemaal, ik ga met de adviezen aan de slag 🙂

Bertus zei:
Canon zei:

Dus je maakt de sponzen niet schoon?

Of doe je dat erna?
Als ik mijn filter uitzet, is dat alleen als ik mijn filter wil schoonmaken, anders blijven ze aan.

Ik weet niet waarom de topic starter ze uit doet voor aquarium onderhoud? Welk onderhoud ga je doen om je filters uit te zetten?
Maar dat is een andere vraag...

omdat net als bij mij als ik het aan hou word mijn onder grond om gewoeld. of als water te laag is zuigt hij lucht aan? of alles zit op 1 hoofdschakelaar en doet dan alles uit ivbm thermosstaat en lampen ? zijn genoeg redenen

Juwel filters zet je 5 minuten VOOR water verversen uit!!!

Zal bij hem ook zijn, denk ik.

paar gaatjes van de spraybar staan meer naar boven gericht, laat ik het water zakken dan heb ik water ballet in me gezicht. dus trek ik de stekker der even uit.

Spraybar naar boven gericht? Tricky hoor. Had ik ook maar toen is er een beetje vuil voor een gaatje gaan zitten en spoot deze de andere kant op, gelukkig was ik er op tijd bij want het water liep via de kap langs het aquarium over de grond.

Ik heb de spraybar juist een beetje naar beneden gericht staan. Zo bewegen alle plantjes een klein beetje.

alle gaatjes op 2 na staan schuin naar beneden gericht, die 2 zitten meer naar boven gericht voor een kleine water rimpeling.

Dat is wel een slim idee moet ik zeggen. Ik heb de gaatjes op 1 lijn maar op deze manier kun je toch iets van beweging cre�ren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan