Trofis 100 bak van Fluo


F

Fluo

Guest
Nou hier is dan mijn eerste bak :giggle:

Groene vingers heb ik (nog) niet
Smaak heb ik ook niet (drink Heineken bier enzo):LOL:

maar leuk vind ik het wel, ben heel enthousiast over deze nieuwe hobby.


 
Ik heb GE-NO-TEN van je video hoor Leon! :DD

Nog van harte welkom hier op het forum. Leuk dat je al veel vragen hebt gesteld en goede antwoorden hebt mogen ontvangen waar je iets mee kunt. Leuk dat je nu dan ook je bakje laat zien. Mocht je een carrière als vlogger over aquariums overwegen dan zal ik je eerste abonnee zijn. Ik moest erg lachen om je enthousiasme en vrolijke stem! :petjeaf:
 
  • Haha
Waarderingen: Fluo
Dankjewel :giggle:

dit forum is echt heel behulpzaam, en ook nog eens gezellig.
ik leer heel veel en ben op dit moment een spons met informatie en hoop in de toekomst ook anderen te kunnen helpen die net als mij als noob deze hobby starten.

Ik zie mezelf nog niet vloggen hahahaha maar wie weet :cool:
 
Navi vind de visjes ook heel erg leuk :smitten:


IMG_1035.jpeg
 
Ik las in eerste instantie "Nazi" in plaats van Navi. :juggle:
En ik kan mij goed voorstellen dat de kat de visjes wel leuk vindt. Dat is alsof je mij vraagt of ik het leuk vind om te barbecueën. :DD
 
  • Haha
Waarderingen: Fluo
Ziet er goed uit hoor, planten staan er goed bij en zien er lekker groen uit zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo
ziet er erg mooi uit! de planten staan er ook echt prachtig bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo
Leuk gedaan. Leuk gefilmed. Wel leuk dat men zo hun foto album presenteren.

Ik vind dat dit een AF wet moet worden iedereen moet filmen en dan uitleggen welk vissen planten techniek enz.

Ideal
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo
Leuk gedaan. Leuk gefilmed. Wel leuk dat men zo hun foto album presenteren.

Ik vind dat dit een AF wet moet worden iedereen moet filmen en dan uitleggen welk vissen planten techniek enz.

Ideal
Dan zijn sommige wel ff zoet ??.

Maar welkom op het AF, leuke introductie en bak.

Gr. Ed
 
En dan hier mijn techniek van de "rommelbak"

kom er alleen achter dat ik het "staand" gefilmd heb ipv "liggend" alvast sorry daarvoor ... echt heel irritant :koffie:

 
Morgen een Film over welke vissen is nou precies heb :p
 
nou gaat lekker toch. Hoeveel ging je temp omlaag van die luchtpomp. Merkte je verschillen in de ph(vette meter)
Benieuwd naar de vissen.
 
nou gaat lekker toch. Hoeveel ging je temp omlaag van die luchtpomp. Merkte je verschillen in de ph(vette meter)
Benieuwd naar de vissen.

gaat prima geloof ik :D

de temp ging ongeveer een graden naar beneden van de luchtpomp maar vooral de tafelventilator zorgde voor een koelere bak
ik was bijvoorbeeld dagje weg (dus geen fan) en kwam terug stond mijn bak in alarm die was 29,8 graden
meteen alles weer open en luchtpomp aan,
wat ik wel heb gemerkt van de luchtpomp is dat mijn zuurstof gehalte beter werd deze was oranje (JBL druppeltest voor O2) en werd hierna donker rood/bruin

wat betreft de ph die normaal constant blijft die vloog toch echt wel omhoog... na 2 uurtjes was de ph van 6.7 naar de 7.1geschoten
toen heb ik de luchtpomp weer uitgezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Geniaal de video's, erg leuk gedaan! Leuke bak ook. Vraagje alleen; je hebt een trofis. Ik heb hier een ferplast Dubai staan en die lijkt echt 1 op 1 hetzelfde qua aquarium/kleppen enzo. Enig idee of dit dezelfde is met een ander logo?
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo
Geniaal de video's, erg leuk gedaan! Leuke bak ook. Vraagje alleen; je hebt een trofis. Ik heb hier een ferplast Dubai staan en die lijkt echt 1 op 1 hetzelfde qua aquarium/kleppen enzo. Enig idee of dit dezelfde is met een ander logo?

dankjewel :cool:

okee het zit zo:
ferplast en trofis zijn van dezelfde eigenaar/ bedrijf

zijn dus ook exact dezelfde modellen.. want mijn meubel zit een sticker op genaamd dubai
en op mijn bak ook... maar t logo is trofis
en ik heb t ook andersom gezien .. dus sticker van trofis en logo van ferplast... marketing :LOL:
 
Hier een videotje van mijn visbestand in de "rommelbak"

Nu wel liggend opgenomen ipv staand :cool:

 
Je hebt een leuk rommelbakje en leuk dat je je visbestand voorstelt inclusief de hufter. Aantal vissen blijft lastig in te schatten. Zou hier inderdaad niet zo veel meer aan toevoegen
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo
Leuk die filmpjes :)

Wanneer je precies genoeg of te veel vis hebt vind ik altijd lastig te zeggen. Kijk het aan en als het je nog wat te rustig is voeg je meer toe. Als je 'te veel' vis hebt is meestal het enige nadeel dat je wat vaker of meer water moet verversen.
En wat betreft die reflectie.. Enige wat echt helpt is in het donker met alleen de aquariumlampen aan filmen of foto's maken.
 
Leuk die filmpjes :)

Wanneer je precies genoeg of te veel vis hebt vind ik altijd lastig te zeggen. Kijk het aan en als het je nog wat te rustig is voeg je meer toe. Als je 'te veel' vis hebt is meestal het enige nadeel dat je wat vaker of meer water moet verversen.
En wat betreft die reflectie.. Enige wat echt helpt is in het donker met alleen de aquariumlampen aan filmen of foto's maken.

ja ik denk dat ik er nog (over een tijdje) 5 a 6 ottocinclus affinis bij doe en dan vind ik het goed :cool:

ja GRRR die reflectie... t is ook echt alleen op camera .. als ik zo kijk heb ik geen last (behalve als ik er echt met mijn neus op zit)
t volgende filmpje zal ik dan wel snachts maken hahaha :thumbs:
 
Morgen weer een filmpje over welke planten ik erin heb zitten en welke substraat
 
Update :

we gaan links even helemaal overnieuw beginnen...
de bleheri was veelste groot.. en de blixa japonica heeft het zwakke licht niet overleefd (zie foto hierboven van hoe het was)

ps. de hygrophila siamensis rechts moet ik nog ff opnieuw planten en snoeien dus ook die gaat even overnieuw

 
Jammer van de Blyxa en hier doen die het best goed terwijl ik maar iets van 18 lumen per liter heb en dus best gedempt licht.
 
Jammer van de Blyxa en hier doen die het best goed terwijl ik maar iets van 18 lumen per liter heb en dus best gedempt licht.
ja ik snap er ook niets van.. vond ze prachtig
toch gek dat de een veel licht en de ander niet veel licht nodig heeft..
maar ik heb nu een fluval 3.0 lamp dus de eerst volgende keer dat ik bij de LFS ben dan neem ik er weer 2 mee :love:
 
Ja inderdaad een leuke en in mijn ogen best makkelijke plant.
 
In mijn Rio 180 had ik achterin een flinke rij met Blyxa Japonica staan. Ik had het idee dat deze enorm veel voeding wegsnoepte en heb nu sinds twee weken het grootste deel verwijderd en een plantje laten staan. Het lijkt alsof de planten met rode bladeren ineens veel roder aan het worden zijn. Ik zie dit bij de nieuwe knoppen erg duidelijk.
 

Terug
Bovenaan