A
Aurora
Guest
Nadat ik me net heb voorgesteld op dit voor mij nog vrij onbekende forum is het tijd dat ik een fotoboek ga maken.
Dit fotoboek zal de ontwikkeling volgen van mijn nieuwe aquarium. Nadat ik na 8 jaar bijna de handdoek in de ring had gegooid voor wat betreft de aquarium hobby, kan ik het toch niet laten om een bak op te starten. Deze keer wil ik goed beginnen en daarom heb ik mij goed voorbereid.
Het aquarium is een Trofis Colisa 1200 met de afmetingen 120x45x60. Ik wil hier een bak van maken met een Zuid-Amerikaans tintje dus veel hout, zand en Echinodorussen. Het zal niet strikt een biotoop worden omdat ik ook wat vuurgarnalen uit een oud bakje. Als bodem gebruik ik metselzand.
Gisteren is de bak gebracht en vandaag zijn de planten gebracht. Helaas ziet de bak er op dit moment nog niet uit want mijn filter die ik nog had staan van een vorig aquarium is lek bij de kraantjes. Dus de bak is nog niet helder te krijgen. Onderdelen zijn besteld en hopelijk kan de bak dus snel echt gaan draaien.
Plantenbestand:
2 Echinodorus amazonicus
2 Echinodorus bleheri
2 Echinodorus ozelot
2 Echinodorus uruguayensis
Sagittaria subulata
1 Rode tijgerlotus
1 Aponogeton ulvaceus
2 Hydrocotyle leucocephala
2 Vallisneria gigantea
Pistia straitoites
Hieronder wat foto's van de ontwikkelingen tot nu toe.
De bak wordt bezorgd
Het meubel in een iets beschadigde doos
Het aquarium met het deksel, de verlichting en een startsetje met bacteri�n etc.
Een prachtige witte bak 😛
De planten, watertestjes en een flesje profito
Dit fotoboek zal de ontwikkeling volgen van mijn nieuwe aquarium. Nadat ik na 8 jaar bijna de handdoek in de ring had gegooid voor wat betreft de aquarium hobby, kan ik het toch niet laten om een bak op te starten. Deze keer wil ik goed beginnen en daarom heb ik mij goed voorbereid.
Het aquarium is een Trofis Colisa 1200 met de afmetingen 120x45x60. Ik wil hier een bak van maken met een Zuid-Amerikaans tintje dus veel hout, zand en Echinodorussen. Het zal niet strikt een biotoop worden omdat ik ook wat vuurgarnalen uit een oud bakje. Als bodem gebruik ik metselzand.
Gisteren is de bak gebracht en vandaag zijn de planten gebracht. Helaas ziet de bak er op dit moment nog niet uit want mijn filter die ik nog had staan van een vorig aquarium is lek bij de kraantjes. Dus de bak is nog niet helder te krijgen. Onderdelen zijn besteld en hopelijk kan de bak dus snel echt gaan draaien.
Plantenbestand:
2 Echinodorus amazonicus
2 Echinodorus bleheri
2 Echinodorus ozelot
2 Echinodorus uruguayensis
Sagittaria subulata
1 Rode tijgerlotus
1 Aponogeton ulvaceus
2 Hydrocotyle leucocephala
2 Vallisneria gigantea
Pistia straitoites
Hieronder wat foto's van de ontwikkelingen tot nu toe.
De bak wordt bezorgd
Het meubel in een iets beschadigde doos
Het aquarium met het deksel, de verlichting en een startsetje met bacteri�n etc.
Een prachtige witte bak 😛
De planten, watertestjes en een flesje profito