Wat is er nieuw

Trofis Colisa A-1000 - Verwarming + Filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter DorkV89
  • Startdatum Startdatum
D

DorkV89

Guest
Beste Lezers,

Ik wil graag een iets groter aquarium.
Mijn keuze is gevallen op de: Trofis Colisa A-1000.
trofis_colisa_a-1000__zwart_aquarium.gif

[size]Filter[/size]
Hier zit geen filter bij en mijn Ecco 200 heeft niet voldoende capaciteit. Daarom zal ik ook direct een nieuw filter moeten aanschaffen.
Mijn oog is gevallen op de Ecco 300 of de JBL CristalProfi e901 greenline.
Welke heeft jullie voorkeur?

[size]Verwarming[/size]
Daarnaast zal ik ook een nieuwe verwarming moeten aanschaffen. Ik heb de Hydor Externe verwarmingscombinatie gezien.
Wat is jullie ervaring met een buiten verwarming? Of toch maar gewoon een binnen verwarming aanschaffen?

hydor-externe-verwarmingscombinatie.jpg

Ik heb de colisa 800 gehad.
Erg goeie bak geweest! Veel plezier van gehad!

Ik zou er een Jbl 1501 op zetten, lekker veel capaciteit. Ik zelf had op de kleinere a800, een eheim pro3e 2078.
Als je budget heb daarvoor, zeker een pro3 van eheim nemen. Heb ne dat niet, zou ik se 1501 nemen, de 901 word vrij krap.

De hydor eth zou ik niet nemen..
Als verwarming zou ik gaan voor een Jbl protemp s200.
Of eheim jager staaf (de protemp geniet mijn voorkeur door het deels keramisch element)

mini-fred zei:
Ik heb de colisa 800 gehad.
Erg goeie bak geweest! Veel plezier van gehad!

Ik zou er een Jbl 1501 op zetten, lekker veel capaciteit. Ik zelf had op de kleinere a800, een eheim pro3e 2078.
Als je budget heb daarvoor, zeker een pro3 van eheim nemen. Heb ne dat niet, zou ik se 1501 nemen, de 901 word vrij krap.

De hydor eth zou ik niet nemen..
Als verwarming zou ik gaan voor een Jbl protemp s200.
Of eheim jager staaf (de protemp geniet mijn voorkeur door het deels keramisch element)

Beste Mini Fred,

Oke maar de 901 heeft toch capaciteit tot 300L en deze bak is bruto 240L. Dan heb je toch een overcapaciteit van 60L is dat niet voldoende? De 901 gebruikt ook een stukje minder energie. Vind het niet erg om de pomp wat vaker schoon te maken.

Waarom zou je de Hydor niet nemen? Externe verwarming in het algemeen niet?

901 is voldoende, ik zie dat je apistogramma's hebt, komen die hier ook in? Alleen voor vissen die veel stroming verlangen is het te weinig. Externe verwarmingen gaan minder lang mee, dat is een minpunt.

De JBL e901 hoef je maar 1 x per jaar schoon te maken hoor. Blijven goed doorstromen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan