Wat is er nieuw

trofis puntius 180 van ben_desiree

• Onderwerp starter Onderwerp starter ben_desiree
  • Startdatum Startdatum
Mooi hoor ga ook even kijken naar je verlichting mijne is stuk dus ga even op Google kijken naar de zelfde als jou word misschien wel wat.
mooie maantjes trouwens mijn bak(ken) zijn helaas te klein.

Na lange tijd weer eens wat foto's.

IMG_7549_zps85dc86f3.jpg

De eerste keer van een paartje maanvissen eieren

IMG_7553_zps753ffc95.jpg

Ze beschermen ze beide erg goed

Na een flinke algenplaag te hebben gehad en deze gelukkig kunnen bestrijden besloten dat ik mijn aquarium ga verhuizen naar een ander gedeelte van het kamer. Daar komt niet zoveel daglicht. Hopelijk scheelt dit veel.
Eerst maar eens info op gaan zoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken. Er zit nu een voedingsbodem onder het grind. Deze wil ik er uit hebben. Heb er veel last van als ik planten verplaats.

Oei, dat gaat een leuke klus worden. Wel verstandig denk ik om een andere plek te zoeken. Zonlicht kan inderdaad alg veroorzaken.

Voor de verhuizing heb je in ieder geval veel emmers of bakken nodig om wat water en je vissen in te kunnen bewaren. Ik heb in mijn oude bak de bodem eens vervangen, dat heb ik als volgt gedaan;

- Zoveel mogelijk emmers vullen met aquariumwater. In een van de grootste emmers de vissen gedaan.
- filter met filtermateriaal laten draaien in een emmer. Dat water heb ik later niet meer terug kunnen doen in de bak, was bijna zwart geworden.
- planten en hout e.d. eruit. Water verder afhevelen.
- bodem eruit halen
- nieuwe bodem erin.
- aquariumwater terug erin.
- planten en hout e.d. terug zetten.
- verder vullen met water op de juiste temperatuur.

Succes in ieder geval!

Het aquarium is verplaatst. Ik kreeg de bodem niet meer schoon. Er zit nu een andere bodem in.
Ik laat nu het aquarium 2 weken terug indraaien.

IMG_3821_zps5nqanezp.jpg

IMG_3822_zpsnc1yngn7.jpg

IMG_3823_zpsmamnhse2.jpg

IMG_3824_zpspr59hepy.jpg

Mijn aquarium paar weken geleden helemaal leeg gehaald. Ik wil graag overstappen naar een aquarium met discusvissen.
IMG_8178.JPG

Hier weer gevuld
IMG_8209.JPG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan