Wat is er nieuw

Tropische temperaturen in een koudwaterbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mieke91
  • Startdatum Startdatum
Bij mij gaat er op de mooie zomerdagen een ventilator voor de bak. Ik heb een bak zonder kap, waardoor het water gemakkelijk afkoelt. Het scheelt zeker een graad op 3. Waardoor het in de bak lekker blijft. Ook met kap (wel even de voerklep openzetten), werkt deze methode goed (tot de kat de ventilatorpoot kopjes begint te geven... 🙂 ). IJsblokjes, bevroren colaflessen, ik heb het geprobeerd, maar het haalde bij mij niets uit.

Voor de mensen die het grapje met de ventilator ook willen proberen, maar de kap niet durven open te zetten zonder er in de buurt te zijn: ik heb geplastificeerd kippengaas (met vierkante blokjes van 1 cm bij 1 cm) opgehaald. Het plastic zorgt ervoor dat de vissen zich er niet aan kunnen beschadigen mochten ze ertegen aan springen. Ook zal het niet gaan roesten om dezelfde reden. Je kunt het gewoon bij de intratuin ed halen. Het is buigzaam genoeg om stevig om je bakkie te vouwen.

Voerbeleid pas ik niet aan.

Enne: dat het lastig is dat het in de vakantieperiode gebeurd: ik laat altijd een uitgebreide instructie achter voor de oppas. Zodat ze altijd weet wat te doen. Tot nu toe gelukkig nog geen problemen ermee gehad (ff afkloppen). En ik doorloop het altijd even met haar, zodat alles vers in het geheugen zit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan