Wat is er nieuw

Tubifex zinkt niet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Blub1234
  • Startdatum Startdatum
B

Blub1234

Guest
Hallo,

Ik heb een bak met Multi's en die eten maar al te graag een lekker hapje vlees. Nu heb ik laatst een potje Tubifex gekocht met van die gedroogde blokken die je moet weken in water, maar zelfs als ze zich hebben volgezogen met water en uit elkaar gevallen zijn, blijven ze drijven, waardoor de Multi's ze niet eten... Weet iemand hoe ik de Tubifex zinkend kan maken?

Alvast bedankt!

Mvg Bert

Wat langer wachten. zit nog lucht in.

Ik heb ze vanochtend in de week gezet en een deel 'gevoerd'(wat ze dus niet opaten). Nu ben ik 10 uur verder, heb een beetje in het bakje water met wurmen geroerd en lucht eruit geknepen en drijven ze nog steeds :O
Dus ik weet niet of het nog veel nut heeft om ze nog veel langer te laten weken XD.

Nee, dan zou ik ze gewoon weggooien.
En wat anders nemen.

Gedroogd voer blijft drijven ja, prima voer voor oppervlaktebewoners. Diepvries voer zinkt wel.

Maak die blokjes eens nat en druk ze tegen het glas aan laag bij de bodem, als het goed is blijven ze dan plakken.

Maar tubifex is eigenlijk geen goed voer voor de meeste cichliden, ander diepvries- en gedroogd voer is beter (ook liever geen/niet te veel rode mug).

Ik prik ze aan een gebaksvorkje om te laten zinken (zonder te laten weken), werkt perfect.
Uit zichzelf gaat gevriesdroogd voer niet zinken.

Tegen het glas drukken werkt ook goed trouwens.

Hier de beschrijving van voervoorvis.nl

Tubifex blokjes is gevriesdroogd visvoer dat veel aquariumdieren lekker vinden.

U kunt het blokje zo in het water laten vallen, het zal dan langzaam uit elkaar vallen. Het is ook mogelijk het blokje onder de waterspiegel tegen het raam te plakken.

Heeft u vlees etende bodemvissen of meervallen? Prik het blokje op een vork en laat het doormiddel van het gewicht van de vork zinken.

link

Ah bedankt, ik zal het eens proberen 🙂

Ik doe het in een beker met water, laat het weken tot het volledig uit elkaar is gevallen en giet dat een deel in het aquarium. Daardoor zit het ongeveer op het midden en is het al verdwenen voordat het de oppervlakte weer raakt.

Ik neem ook een klein bekertje en maak het blokje in 4 stukjes en laat het 5 min weken. Dan met de vingers laat ik het net onder het oppervlak in de stroming uit elkaar gaan en de vissen pikken het direct op.

Kan ook in een nikkelen theebuiltje met gaatjes.
zoeken ze het vanzelf op.

beetje prijzig en te kleine gaatjes.

THEEBUILTJES/-EITJES - nieuwigheden - cuizine

Een overzicht van alle theebuiltjes/-eitjes verkrijgbaar in Belgi�. Theebuiltje, thee eitjes.
www.cuizine.be/cz/category/1658/theebui ... itjes.html

Dat is voor levende tubifex bedoeld zeker dan bertus??

Zou ook kunnen,John.

Dood gebeurt er niets.

Ik hou het wel bij het weken in een maatbekertje want anders moet ik teveel van die eitjes kopen 😀

Is goed.John.
Wordt een dure geschiedenis, 12 euro voor zo,n eitje.

O jee zeg, dat lijken wel gouden eieren zeg 😀.
Nee, gewoon lekker met een maatbekertje het goed laten weken en gaan met de banaan 🙂

Ik heb nu de techniek van het onderwater tegen de ruit plakken rn uitsmeren gebruikt, en dat werkt prima 🙂 bedankt allemaal

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan