Wat is er nieuw

Tuinslang aquarium verversen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dulab
  • Startdatum Startdatum
D

Dulab

Guest
Beste forum liefhebbers,

Ik ben van plan een tuinslang te gaan gebruiken voor het verversen van mijn aquarium water.
Hierbij zou de slang van de wasbak in de keuken naar het aquarium in de woonkamer gaan, nou met vullen geen probleem. Alleen ik vraag mij af of het leeghalen op deze manier ook kan. De slang zal ongeveer 15 of 20 meter worden denk ik, en dan zou de slang dus uit het aquarium over de grond gaan en dan op het laatst weer omhoog de was bak in (die wel lager is dan het aquarium). maar kan dit? Is het mogelijk om het water dus bij het aanrecht weer omhoog te laten lopen? Of kan het water in de slang alleen maar omlaag gaan en moet ik het dus met een emmer doen in plaats van naar de wasbak?

Bedankt voor de hulp!

ps. had deze op het oog
https://www.praxis.nl/tuin-buitenle...gclsrc=aw.ds&dclid=CJe7lrWe9toCFQMu4AodtEIIAA
 
Volgens mij kan deze slang "knikken" beter een nemen die dat niet doet, zal ietsjes duurder zijn maar een hoop gemak.
In de winter doe ik de afvoer in de toilet, dan moet deze ook iets omhoog, maar het zal een beetje het verschil in hoogte liggen of dit goed werkt, beter om te kijken of de afvoer niet naar buiten kan.
 
Betekent een 'gewapende' slang niet dat hij niet kan knikken?
Naar buiten is overigens niet echt handig woon in een flat 😛
 
Ik heb diezelfde slang gehad, ik vond hem nogal snel knikken maar ik had hem ook zelden mooi opgedraaid als ik hem opborg. Die ik nu heb is veel stugger, geel met een groene streep en die knikt echt niet.

Ik denk dat je zonder problemen de bak leeg kunt hevelen via de wasbak maar door het geringe hoogte verschil zal dat erg langzaam gaan.
Als ik hier de bak leeg hevel via het balkon krijg ik een tamelijk krachtige straal. Om te vullen neem ik het uiteinde dat buiten ligt mee naar de keuken om op de keukenkraan aan te sluiten. Houd ik dat uiteinde naar beneden in de bak blijft het water eruit stromen maar langzaam.

Ook moet je er op rekenen dat de slang uit de wasbak kan vallen, je zult hem dus moeten verankeren.

Als je loost op het toilet zal het door het grotere hoogte verschil sneller gaan dan via de wasbak maar ook hier moet je voorkomen dat de slang uit het toilet springt.

Je kunt ook een opvoerpompje in de bak leggen.
 
ah oke dan zoek ik even verder voor een betere slang!
 
De mijne ziet er zo uit, misschien dat de groene streep iets smaller is.
Ik heb hem destijds bij Praxis gekocht.

tuinslang.jpg
 
Ik wel eens gehoord dat sommige tuinslangen een bewerking ondergaan hebben om alg tegen te gaan.
Dat kan giftig zijn voor je bewoners.

Zelf gebruik ik 16/22 eheim slang.
 
KAN iemand me helpen met wat voor koppeling ik nodig heb en er op mijn kraan kan? :engel:
image.jpg
 
Zelfde kraan als ik heb dus ook de zelfde gardena aansluiting en een deeltje van de kraan naar de koppeling van de gamma., zie mijn filmpje van eerder.

2018-05-08 18.52.15.jpg
 
En deze,

2018-05-08 19.03.20.jpg
 
De onderste link is de juist voor jou kraan.
 
oke dan ga ik dat doen, dankje! 😀
 
Hmmm past die we op deze kraan?
Lijkt me wel, is toch gewoon een standaard aansluiting? Hier pas hij gewoon op de keukenkraan:daisy:

Je schroeft eerst dat ding(hoe heet dat?😀) uit de kraan, en doet daar een nieuwe in, die is meegeleverd. Daar kun je die adapter aan koppelem en weer af halen.😉
 
Vroeger had ik aan mijn externe pomp een afsluitbare koppeling.
nlx5gyl47vpqjldv6q5qp5skrkxqxrll-jpeg.92369


Deze koppelde ik af en de slang ging vervolgens naar het toilet 1 verdieping lager in het toilet. Aan de andere kant kon ik deze aan de kraan koppelen.
Ik had dus 1 koppeling aan de pomp en 1 aan de slang. Perfect werkte dat.
 
Hmmm past die we op deze kraan?
Deze past perfect op de kraan en is zeer eenvoudig in gebruik .
Voordeel is ook dat eigenlijk niemand merkt dat je daar gewoon een gardena koppeling kunt op aansluiten .
Zeker handig en aan te raden .
 
Deze past perfect op de kraan en is zeer eenvoudig in gebruik .
Voordeel is ook dat eigenlijk niemand merkt dat je daar gewoon een gardena koppeling kunt op aansluiten .
Zeker handig en aan te raden .
Ah OK, ik heb hem zelf ook maar dacht dat de kraan van de afbeelding een andere diameter had 🙂
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: buiten ook 25 en om 6 uur is het 21 graden
      Terug
      Bovenaan