Wat is er nieuw

Tukjes mini malawi meer

Tukje

Well-known member
Lid geworden
14 oktober 2009
Toch maar even een fotoboekje openen!

Sinds eind 2013 heb ik mijn Rio 300 omgetoverd tot malawi paradijsje. Hiervoor heb ik meerdere bakken gehad, voornamelijk zuid Amerika geori�nteerd. Ik heb maanvissen, dwergcichliden, vele soorten cory�s, tientallen scholenvissen gehad. Voornamelijk plantenbakken met veel hout.

20130110205043.jpg

Daarna toch overgestapt op malawi, hoewel de inrichting van malawi bakken niet echt � mijn ding � is, zijn de vissen zelf geweldig. Grote, sterke vissen met een eigen mening en tevens met veel kleur. Inmiddels kan ik tijden voor mn bakkie zitten om te kijken wat de vissen aan het uitspoken zijn. Overstap naar malawi was een goede keuze.

Zelf ben ik watertechnoloog, hierdoor mag ik erg graag met zuiveringen en waterkwaliteit prutsen. Mijn nieuwste aanwinst a.t.m. is een UV filter, hier wil ik in de toekomst nog graag een actiefkoolfilter achter plaatsen, gewoon omdat het kan.

Verder zit er niet veel byzonders aan techniek in mijn bak, 2 filters van 900 en 1200 l/h met standaard filtermateriaal, 4 T5 balken waarvan 2 ongeveer 8 uur per dag aanstaan. In de toekomst wil ik dit nog graag vervangen door LED om zonsopkomst, -ondergang en nachtverlichting te simuleren. Hiervoor ben ik nog even aan het ori�nteren. Heb zelf een achterwandje in elkaar geknutseld.

In de bak zit zo�n 200kg aan ardernner breuksteen, staan 2 vali gigantae en zit een zandbodempje. Verwarming is 300 watt.

Nouja, bij opstart:
1rs2.jpg

Mr. Crabz is helaas overleden.
Tussendoor ben ik verhuisd, de bak is dus iets verandert. Hij heeft ook een meer prominente plek in de kamer gekregen. Bijkomend voordeel is dat de vissen aanzienlijk minder schrikachtig zijn en niet bij het minste of geringste tussen de stenen verdwijnen. Sterker nog, de vissen verwelkomen alle voorbijgangers, uiteraard in ruil voor voer.

De bak staat er nu zo bij:

OX21sPY8Q-8DviaMNB1oTDr0yVBHaC2_.jpeg

Qua inrichting dus niet geweldig, qua vissen wel enorm interessant.
Bestand is als volgt (gaat nog weer op de schop):

> Haplochromis moori (1)
> Melanochr. auratis (1/2)
> Pseudotropheus saulosi (1/2)
> Iodotropheus sprengerae (1/1)
> Pseudotropheus elongatus mpanga (1/3)
> Aulonocara Sp. Red Rubin (1/1)
> Pseudotropheus sp. Arcei (1/2)

-Tukje

Leuke bak zo. :thumbs:

Ziet er goed uit hoor!

Thnx Guys, na de verhuizing doen de visjes het goed.

Eerst
sSAaqRSQQhpteykRVkxNw7bwy7l5MswB.jpeg

En nu deze gespot
sSAaqRSQQhpteykRVkxNw7bwy7l5MswB.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan