Wat is er nieuw

Turf en fotosynthese

• Onderwerp starter Onderwerp starter Syl1990
  • Startdatum Startdatum
S

Syl1990

Guest
Goedenavond
Ik ben net nieuw in de groep
Ik heb sinds 2 maanden een 60 liter aquarium
En alles draait echt super
Ik ben ook al aan het kijken voor het volgende veel. Grotere aquarium
En daar gaat me vraag dan ook over
Ik neem een 300 liter aquarium
En ga m Amazone style inrichten
Maar om de ph naar 6-7 te krijgen wil ik turf gaan gebruiken
Nu lees ik online dat turf de fotosynthese word belemmerd en het niet word aangeraden voor aquaria met veel planten
Is dat echt waar of is dat wat overdreven

Vroeger werd er zelfs vrij veel turf gebruikt, ook wel onder de bodem. Turfplaatjes gebruikten we daarvoor. Toen kenden we geen CO2 toevoegingen en ook de verdere bemestingsmogelijkheden waren beperkt. Onze verlichting hielden we zwak en water verversen gebeurde eens in de twee tot drie maanden. De plantenkeuze was lang niet zo uitgebreid zoals we die nu kennen. Maar dat turf werkte wel. De planten die we hadden deden het er goed op. Zo goed zelfs dat verplanten moeilijk werd. Trok je aan de planten dan kwamen de turfplaatjes mee naar boven, helemaal doorgroeit met wortels.

Vroeger werd er zelfs vrij veel turf gebruikt, ook wel onder de bodem. Turfplaatjes gebruikten we daarvoor. Toen kenden we geen CO2 toevoegingen en ook de verdere bemestingsmogelijkheden waren beperkt. Onze verlichting hielden we zwak en water verversen gebeurde eens in de twee tot drie maanden. De plantenkeuze was lang niet zo uitgebreid zoals we die nu kennen. Maar dat turf werkte wel. De planten die we hadden deden het er goed op. Zo goed zelfs dat verplanten moeilijk werd. Trok je aan de planten dan kwamen de turfplaatjes mee naar boven, helemaal doorgroeit met wortels.
Dat is precies het antwoord waar ik eigenlijk op hoopte
Ik wist niet meer waar ik het moest zoeken vanmiddag
Dr staan zoveel methodes
Maar ik ga toch liever voor de meest natuurlijke en dat is dus turf