Wat is er nieuw

Turf, ja of nee?

Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Hallo aquarian prof’s

zoals het al boven aan staat, vraag ik me het volgende af.
is het voldoende of nodig om over turf te filteren? En waar de turf het beste te plaatsen (FX4)
De PH is uit de kraan 8 de KH6 en de GH ook 6.
Wenselijke ph zou 6,8/7 zijn.

aquarium is 1,50 meter met en water volume van 400 liter.

Turf verkleurt nogal en zal ook de kh en gh verlagen. Is het nodig voor de vissen dat je ph lager wordt?

Je hebt met de huidige waarden erg weinig co2 in je bak en als je planten hebt dan kun je ook toevoeging van co2 overwegen om de ph te verlagen.
Ph van 7 en kh van 6 is al veel beter qua co2 gehalte maar goed ik ken je bak zo niet Suzanna.

Dit is mijn wens vis bestand die nog gaat komen als alles is ingedraaid

Groepje Mikrogeophagus altispinosus
Schooltje Nannostomus beckfordi of Inpaichthys kerri
Schooltje bijlzalmpjes
Schooltje Hemigrammus rhodostomus
2 L236

Je hebt met de huidige waarden erg weinig co2 in je bak en als je planten hebt dan kun je ook toevoeging van co2 overwegen om de ph te verlagen.
Ph van 7 en kh van 6 is al veel beter qua co2 gehalte maar goed ik ken je bak zo niet Suzanna.
Gaat om de nieuwe bak 🙂
deze komt eind van deze week en volgende week de filter

Dit is mijn wens vis bestand die nog gaat komen als alles is ingedraaid

Groepje Mikrogeophagus altispinosus
Schooltje Nannostomus beckfordi of Inpaichthys kerri
Schooltje bijlzalmpjes
Schooltje Hemigrammus rhodostomus
2 L236

Dan mag je water wel wat zachter dan KH6 en tegelijk GH 6 zal nietgoed gemeten zijn die zal eerder op 8-12 liggen.
Turf is een prima optie om langzaam de PH en KH + GH wat te gaan verlagen, tip neem dan turfgranulaat in korrels , water zal wel wat gaan verkleuren maar das voor jouw visbestand wel prima met name de bijlzalmpjes houden van zachter water en geen fel licht dus drijfplanten zijn erg welkom voor bijlzalmen.
En nog een tip bij houden van Bijlzalmen, kijk uit ze kunnen goed springen als ze schrikken of als ze een prooi denken te zien zoals een fruitvliegje onder de kap.

@edje555 net nogmaals gedruppeld en inderdaad een tel/typ fout alles 2x gechecke
PHis 8
KH is 7
GH is 7

Bijlagen

• C0DF3E8F-A763-4814-B4CC-B99EE12B5A00.jpeg
    C0DF3E8F-A763-4814-B4CC-B99EE12B5A00.jpeg
    121.4 KB · Weergaven: 87
En nog een tip bij houden van Bijlzalmen, kijk uit ze kunnen goed springen als ze schrikken of als ze een prooi denken te zien zoals een fruitvliegje onder de
Bedankt voor de tip! Er zit gelukkig een deksel op het aquarium. Hierover las ik al om de water stand iets te minderen.
n dat verkleurd water ook zou helpen ivm schrikken.

Bedankt voor de tip! Er zit gelukkig een deksel op het aquarium. Hierover las ik al om de water stand iets te minderen.
n dat verkleurd water ook zou helpen ivm schrikken.

Ik heb toen een soort van horretje gemaakt van een stuk vitrage en dat met klitteband op een paar plekken vast geplakt, de bovenkant hoeft natuurlijk niet helemaal dicht
(had al es ergens verteld dat er een keer één opgedroogd aan de lamp hing maar er was ook es één uit de bak gesprongen tijdens het stofzuigen.. beestje lag nog een eind weg ook zeg, maar die heeft het toen wel overleeft)

Mijn man vind deze juist heel mooi @Scalari.
heb al hier en daar gelezen dat ze graag aan de lamp plakken. Goede tip met het net! Zat al zelf aan een fijn kippen gas te denken.

oh. Net Hyphessobrycon megalopterus gespot! Wat mooi

zijn magnifieke visjes, een soort gedestingeerde heertjes en zo kijken ze ook een beetje
ondanks andere berichten ken ik ze als de meest vriendelijke visjes die er zijn en dan het grappigste is dat er één uit het hele plukje ineens een sprintje door de hele bak trekt en dan ook weer abrupt op de rem gaat en dat was de hele actie en hangen ze weer als deftige heertjes tegen het plafond
grouphug.gif

Als je ze hebt zul je nog es aan mijn woorden denken lol

koppie/pasta oh. Net Hyphessobrycon megalopterus gespot! Wat mooi

Heb ik nu in de lido helaas nog maar 3 maar gaan er vrijdag 3 bij komen
Leuke visjes inderdaad, schuilen graag tussen stengels , zijn wel ietwat voorzichtigachtig
Ik had deze gekozen als alternatief voor de eeuwige tetra's hahaha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan