1. !!Een bezoek aan onderstaande sponsors houdt deze deze snelle server in stand. Dank voor uw support!!

Tussen Kunst&Kitsch: Het wandaquarium van Ger

Discussie in 'Tussen kunst en kitsch' gestart door *Ger, 14 okt 2016.

View Users: View Users
  1. TS
    *Ger

*Ger

Lid geworden:
    5 okt 2016
    Weer eens even wat foto's genomen, er is nog wel wat te verbeteren links en rechts maar het blijft een compromis tussen plantenbak en visbestand.
    Oftewel, het zal voor beiden niet perfect worden.

20161118_184234.jpg

Het ene moment is hij/zij mooi rood/bruin en het andere moment vaalgrijs
    20161118_175829.jpg 20161119_210318.jpg

Overigens heb ik sinds gisteren ook een bloemetje in het aquarium
    20161118_142026.jpg

Laatst bewerkt: 19 nov 2016
  2. maffie666

maffie666

Lid geworden:
    30 dec 2016
    Het ziet er heel leuk uit.

3. BigSmoke

BigSmoke Erelid

Lid geworden:
    4 nov 2003
    Ger, je hebt een heel mooi project en een schitterend resultaat op deze toch beperkte ruimte. Ik heb een suggestie die wellicht meer dieptewerking ( in de breedte) kan brengen, ik weet dat het tegenstrijdig klinkt maar probeer het maar eens uit.
    Neem 2 soorten met hoog en smal blad, de ene soort die tot aan de oppervlakte reikt en de andere die dat tot op de helft of driekwart haalt. Plaats nu, gezien vanaf de plaats van waaruit je meestal naar de bak kijkt, een beetje schuin weglopend, de HOOGSTE soort vooraan en een beetje breeduit en de laagste soort naar achteren en smal toelopend. Dat werkt als een soort zichtscheiding ( fijn voor je diverse soorten labyrinthii) en is tevens een optisch perspectief trucje wat echt werkt.

De planten kunnen bv 2 soorten Vallesneria zijn, of 2 soorten Echinodorus angustifolius, of zelfs een Eichhornia azurea met een Aponogeton longiplumulosos.

Moet niks, maar probeer het eens uit.

4. hanmar

hanmar

Lid geworden:
    18 aug 2011
    heel erg mooi.

grt hans.

5. Plankje

Plankje

Lid geworden:
    8 mrt 2016
    Mooi zeg! Geweldig lijkt em dat zo'n hangen aquarium!

6. tropicalis

tropicalis

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Ger, dat is een mooie bak.
    En het gaat denk ik niet zo zeer om de diepte van de bak - in de natuur hebben vissen minstens vele (tientallen) vierkante meters ruimte dus al onze bakken zijn te klein. Maar het gaat om hoe je voor de vissen zorgt en aldoende je omgeving ook wat waardering voor de natuur bijbrengt.
    P.S. Dat is denk ik overigens, gezien de bouw van de kop en zwemvliezen aan de voorpoten, geen Xenopus laevis maar een witte versie van Hymenochirus boettgeri.

7. LvdV00

LvdV00

Lid geworden:
    28 nov 2016
    wauw supermooie bak!
    Wat ik alleen mis zijn wat drijfplanten aangezien je 2 koppels gourami's hebt en die daar voor zover ik weet erg van houden ;)