Wat is er nieuw

tussenschot juwel

nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Leeftijd
25
In de rio 125 (en vast ook in de andere juwels) zit in het filterhuis een tussenschot. Aan de ene kant zitten de sponsen ed. en aan de andere kant zit de pomp en de verwarming. Dat schot moet er uit kunnen lijkt mij? Maar hij klemt nogal. Hoe kan ik die er (HEEL!) uit krijgen?

Voorzichtig een beetje heen en weer wiebelen en dan tegelijkertijd omhoog trekken Niels.

Ok�, hij is er 5 jaar lang niet uit geweest... Hij zit echt vast haha. Ik ga het nu meteen proberen!
Onderaan trekken of bovenaan?

Krimpt dat spul ook als je het gaat koelen? Zodat het gaat krimpen? Of krimpt het hele filterhuis dan mee en heb je er nog niets aan?

Omhoog trekken dus bovenaan.
Gaat sowieso vaak lastig los dus zal na 5 jaar niet makkelijker gaan idd maar moet gewoon kunnen als je sterk genoeg bent tenminste 😉

Dat werkt dus niet bij mij... Ik trok eraan en ik tilde het aquarium erbij op. Dus het gewicht van de bak moet ik dus minimaal trekken... Ik ga het nog een keer proberen en dan ga ik anders een beetje op de bak leunen.

Is er een plan B? Nat maken, zou dat kunnen helpen? Een mesje krijg ik er niet tussen.

Je kan het proberen door het nat te maken idd.

Werkt ook niet 🙁, hmmmm.

Andere opties?

Ik zou er een volwassen iemand naar laten kijken Niels want is echt een kwestie van kracht gebruiken.

:thumbs: ik vraag mijn vader vanavond wel even. Als hij hem naar niet kapot trekt.

Bedankt voor je tips 🙂!

Jammer dat het je niet lukt Niels want snap dat je lekker verder wil gaan met ombouwen.
Had hier precies hetzelfde,ging twijfelen of het wel uitelkaar kon maar na enorm kracht zetten schoot dat ding eindelijk los.
Denk het niet maar als het wel kapot gaat heb ik er hier wel 1 die past en mag je zo gratis hebben.

Klopt, dan kan ik weet ik 100% zeker dat de afschuimer gaat passen (dat weet ik al maar toch 😛). En ik wil kijken of ik de standaard bioflow (600 of 800) er nog naast kan plaatsen voor extra stroming.

En dan kan hij er ook zo weer in en uit? Gewoon 1x goed los halen en dan is het goed?

Ah top! Dankje. Al denk ik niet dat ik hem nodig heb als ik voor zee zal gaan.

Past allemaal maar net omdat Juwel niet echt topkwaliteit is zullen we maar zeggen.
Terug gaat veel makkelijker maar daarna is de kans groot dat het weer enorm blijft klemzitten en zou je eerst met een schuurpapiertje de randen wat kunnen afschuren bv.

Tja... Hahaha.

Ok�, dan zal ik het wat losser makken :thumbs:

Ik meld wel even of het gelukt is of niet 🙂.

Denk je dat er geen zand en vuil tussen zit? op den duur.

Met een combinatie tang,heb je meer kracht.om te trekken.
Plank erop. Zet je moeder of vriendje erop,en trekken.

Jawel, maar hoe krijg is dat er tussen uit? 😉.

Ik ga een tang pakken :thumbs: bedankt! 🙂.

Hij is eruit!!! Met een kleine schroevendraaier een beetje duwen en dan 1 vinger onder in het schot en 1 boven en dan flink trekken 😀. Helemaal super 😀.

Bedankt!

Ik ben ook blij nu 🙂. Nu pas de afschuimer er ook in haha 🙂.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan