Wat is er nieuw

Twee weken oude molly's naar buiten

stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,391
Leeftijd
57
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Vandaag eens zo'n 50-tal jonge molly's van 2 weken oud naar buiten gedaan in één van de buitenbakken in de tuin. Het merendeel zijn dalmatiërs. De bak zit vol muggenlarven en dat is enkel een voordeel met het goed laten opgroeien van de vissen.
IMG_2626.JPGIMG_2628.JPGIMG_2629.JPGIMG_2630.JPGIMG_2631.JPGIMG_2632.JPGIMG_2633.JPG
 
wat was de watertemperatuur buiten? en Binnen?
 
Mooi dat jonge grut en wat is de minimum temp voor deze visjes?
 
Iedereen is nieuwsgierig 😀. Heb je ook een totaaltje van de buitenbak? En draait er een filter op?
 
wat was de watertemperatuur buiten? en Binnen?
Binnen zaten ze op 20°C en buiten op 22°C.
Iedereen is nieuwsgierig 😀. Heb je ook een totaaltje van de buitenbak? En draait er een filter op?
_c_3733f8_e_d97Ud018svccch4e13d53ug_enifoh.jpg

Er zit geen filter bij. En feitelijk in geen enkele buitenbak. De natuur doet hierbij haar best. Ik heb in de bijna 40 jaar dat ik dergelijke vissen buiten zet, nooit een filter noch een verwarmingsapparaat gebruikt. En dat werkt allemaal.
Mooi dat jonge grut en wat is de minimum temp voor deze visjes?
Deze kunnen nu rustig de 12°C s'nachts aan.
 
Deze kunnen nu rustig de 12°C s'nachts aan.
Totaal geen aanval, maar waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring of literatuur?
Ik weet dat je veel kennis hebt van levendbarenden, vandaar ook deze vraag. Welke temperatuur komen zij in de natuur tegen?
 
Totaal geen aanval, maar waar is dit op gebaseerd? Eigen ervaring of literatuur?
Ik weet dat je veel kennis hebt van levendbarenden, vandaar ook deze vraag. Welke temperatuur komen zij in de natuur tegen?
Eigen ervaring. Afhankelijk van de locatie en het soort molly in de vrije natuur kunnen molly's in ondiepe wateren in de nacht ook met dergelijke temperaturen te maken krijgen. Ik zeg ook dat ik binnenshuis geen enkele bak heb voorzien van een verwarmingselement.
Ik heb onlangs nog molly's uit mijn zwembad (2m x 3m x 0,75m) in de achtertuin bij een watertemperatuur van 10 graden overdag eruit gehaald om ze vervolgens naar binnen te halen. Ze zwommen en aten nog gewoon. Maar omdat ik het wat drukker krijg en de weersomstandigheden minder fraai worden, heb ik toch maar besloten om deze vast naar binnen te halen. Hetzelfde geldt voor de goodeïden, zwaarddragers en platy's die nog buiten zwommen. Maar die konden feitelijk ook nog wel langer buiten vertoeven aangezien deze soorten van origine juist uit wat koudere gebieden komen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan