Wat is er nieuw

Tweede soort bij caridina multidentata

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kena
  • Startdatum Startdatum
K

Kena

Guest
Hallo allemaal,

Wij hebben een 1 meter 20 aquarium met onder andere 12 Japonica's, caridina multidentata garnaaltjes.
Verder hebben we een schooltjes zalmpjes, een handje vol penseelvisjes en twee waaierhandgarnalen (of waren het nou handwaaiergarnalen?)

We zouden graag een extra soort garnaal willen toevoegen. Hebben jullie tips welk soort leuk is om naar te kijken? We zoeken iets met kleur.

Nu heb ik eens gehoord dat de verschillende soorten onderling kunnen kruizen, en dat dit zeker niet de bedoeling is.
Ik heb een "kruisingstabel" opgezocht, maar ik werd er zelf niet veel wijzer van..

Ons aquarium is momenteel 24 graden.

Misschien kunnen jullie ons adviseren?

Alvast bedankt!
Kena.

C. Multidentata doet het alleen met zichzelf,...
Of soortgenoten dan.....

Dus alles wat niet in het mondje van die zalmpjes past zou dan kunnen...

Iets met kleur? Vuurgarnalen...fokken lekker door.
Wel zorgen dat je er ongeveer 10 hebt, dan komt dat wel goed!

+1
Vuurtjes of 1 van de anders gekleurde kweekvarianten, of rilli's bv.
Er is een kans dat de Japonica's wel eens een kleinere soort pakken en opsmikkelen, maar een snelkwekende soort handhaaf zich wel.

Bedankt voor jullie reacties.
Wat denken jullie van de caridina cantonensis red crystal?

Groetjes,
Kena

De kans is groot dat die het niet gaan volhouden in je bak.
Zijn meer garnalen voor een speciaalbakje.

Jammer! Dan gaan we toch maar voor de Vuurgarnaaltjes.

Mooi filmpje trouwens, John 🙂
Dat zijn die Bijgarnalen toch?

Oja sorry,Crystal red en Crystal black shrimps bedoel ik idd.
Lekker makkelijk die afkortingen 😉

Ja, hahah. Het is nog een beetje wennen voor mij. Haha. Sowieso, al die namen! En dat latijn kan ik al helemaal niet onthouden, en dan hebben de meeste vissen/ garnalen nog 3 verschillende namen ook. Hahah.
Om het allemaal simpel te houden.

Maar op een dag kom ik er wel. 🙂

Maar jouw garnalen heten dus Cystal red, is dat hetzelfde als caridina cantonensis red crystal?

Ja klopt.
zijn idd enorm veel verschillende namen en ook nog eens vaak verkeerde benamingen om het helemaal verwarrend te maken.
Om maar te zwijgen van de verschillende kweekvarianten,dan blijft de latijnse naam per soort hetzelfde maar hebben dan weer hun eigen bijnamen.

Wat vinden jullie van de Baubalti garnaal?

Alvast bedankt!

Kena

Okay! 🙂 Deze verkoper heeft ze in het rood en blauw.. Maar ik verwacht dat dit dan weer een andere kweek is.. (Om het makkelijk te houden dus.. )

Hoeveel kleuren in de regenboog? Zo ook met garnalen,hoor.

Kijk hier eens,, www.Gek.nu.

Zir je ook veel garnalen.

Weet niet of je het kunt zien, als Niet lid.

Het is mogelijk om deze garnalen met andere garnalensoorten te houden (let op kruisen) en eventueel met kleine vissoorten als micro-rasbora en dwergkilli�s.

Ja.. da's een deel va het verhaal, het andere is dit..
De kweek gaat traag en ondanks de hoge aantallen eieren overleven er maar weinig jongen per nest. De jongen worden nog niet volledig ontwikkeld losgelaten en zijn zeer klein. Doordat ze zo klein zijn is het moeilijk geschikt voedsel te geven en de jongen overleven het vaak niet. Een speciaal ingericht aquarium met veel mulm zou moeten helpen.

Wel een fascinerende soort, zit eraan te denken zelf een populatie aan te schaffen.

Lijkt me op zich best te doen met Japonica's.

Dank jullie wel voor jullie reacties! We hebben ze toegevoegd, maar ze zijn piepklein en bijna niet te zien in ons aquarium.. We hebben er 18, maar ik vraag me af of ze er alle 18 nog zijn...

De garnalen zelf zijn als super klein, kan me niet voorstellen hoe klein de jongen zullen zijn...

Bedankt voor de tip over het forum! Ik ga eens kijken.

Kena

De jongen zij zo groot, al 2-3 puntjes bij elkaar.. 2 mm, of nog kleiner.
eitje is al 1 mm.
Je ziet ze het beste, tegen de ruit, als ze er op zitten.

Nee, daar zitten ze weinig. Ze zitten veel onder en rond het houtblok dat wij hebben. En soms in een soort huisje..

Zoals ik al schreef behoren Babaulti's niet tot de makkelijkste (zelf geen ervaring mee).. jongbroed blijkt vaak niet te overleven, althans een flink percentage. Verder zijn ze aan de schuwe kant zoals ik het lees, en zeker met Japonica's erbij lijkt het me dat je geduld moet hebben voordat deze rakkers een beetje hun draai hebben gevonden.
Wie weet beginnen ze zich straks lekker voort te planten en heb je straks een bak vol Babaulti's. 😉
Zou er persoonlijk niet nog een derde garnalensoort bij doen dus.

Dat ze klein zijn kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ze meestal halfwas worden verkocht, en dus nog niet op volwassen omvang zijn.

Nee, we gaan er nu geen 3de soort bij zetten. 🙂

Eerst even rustig afwachten.

Ik ben benieuwd of ze nog veel groter worden, maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.

Ik was meer nieuwsgierig wat een groter soort garnaal was. Dat er heel veel soorten zijn, dat heb ik gemerkt/ gelezen. Die website (www.gek.nl) bevat heel veel informatie. Bedankt nog voor die tip.

Kena

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan