Tweedehands aquarium kit laten vervangen


F

Fero

Guest
Beste lezers,

Graag zou ik mijn hobby willen continueren en daarvoor is uiteraard een aquarium voor nodig. Ik heb een leuke tweedehands aquarium op het oog. Deze is 2 meter bij 80cm hoog en 60cm diep. Het s 4 jaar oud en er is zwarte aquarium kit gebruikt.
Om toch zeker te zijn zou ik de kit willen laten vernieuwen en eventueel de keus maken voor transparante aquarium kit, omdat ik her en der heb gelezen dat deze langer mee gaat dan een zwarte aquarium kit (of dat ook echt zo is weet ik natuurlijk ook niet zeker?)
Verder zou ik dit door een ervaren of professional willen laten doen, maar heb geen idee wie wat waar. Met google kom ik er niet uit.
Ook als ik mijn uiteindelijke besluit heb genomen om deze te kopen, hoe laat ik dit verhuizen? Een nieuw aquarium wordt bezorgd, maar een tweedehands weet ik niet door wie ik het moet laten doen. Een gewone verhuisbedrijf?
Alle tips/ideeën zijn van harte welkom.

Vriendelijke groetjes,
Ferro
 
A Niet verstandig om de kit te vervangen tenzij de bak lek is de oude kit verwilderen is op zich al een klusje daarnaast moet de verlijmen delen glas echt goed schoon zijn Bijna niet te doen dus.
B aangezien je al aangeeft de zwarte kit niet zo mooi te vinden (althans dat begrijp ik uit je opmerkingen) dat zwarte kit ten opzichte van transparante kit korter mee zou gaan is onzin.
C gezien je al aan geeft niet te weten hoe je da bak thuis moet krijgen zou gezien het boven staande voor een nieuwe gaan dan heb je die problemen niet (de knip moet et wel toelaten natuurlijk)
D het uit elkaar halen en opnieuw kitten kon nog wel eens duurder uitpakken als een nieuwe bak.
 
Halen kun je zelf, busje huren bij verhuurbedrijf kost gemiddeld 80,- p/d en dan even wat mensen meenemen die sterk genoeg zijn om hem samen te tillen.
 
Je zou Terraglas eens kunnen bellen, daar ga ik mijn nieuwe bak ook aanschaffen.

http://www.terraglas.nl/maatwerk-aquarium/prijzen-aquaria/

En als je een beetje handig bent is zelf kitten ook een optie, mijn 140 cm bak heb ik destijds lek (was de prijs ook naar) gekocht, zelf schoongemaakt en gekit.

Ik was van plan om mijn nieuwe bak ook zelf in elkaar te gaan kitten, maar dan ben ik net zo duur uit als een nieuwe met 2 jaar garantie ook nog.
 
Je zou Terraglas eens kunnen bellen, daar ga ik mijn nieuwe bak ook aanschaffen.

http://www.terraglas.nl/maatwerk-aquarium/prijzen-aquaria/

En als je een beetje handig bent is zelf kitten ook een optie, mijn 140 cm bak heb ik destijds lek (was de prijs ook naar) gekocht, zelf schoongemaakt en gekit.

Ik was van plan om mijn nieuwe bak ook zelf in elkaar te gaan kitten, maar dan ben ik net zo duur uit als een nieuwe met 2 jaar garantie ook nog.
Hmm :juggle::sorry::deal::zwaai:
 
een bak van 4 jaar oud (laten) herkitten terwijl er geen probleem mee is? Kit die er nu op zit moet nog jaren mee kunnen hoor :)

dat transparant sterker is dan zwart... beetje vergezocht denk ik.
wellicht dat er wat transparante kitten op de markt zijn die sterker zijn dan de zwarte, maar voor bakken van dit formaat boeit dat echt weinig.
Overigens vind ik zwart veel mooier staan, bij transparante kit zie je ook elk deeltje alg wat er zit.
Ook heb ik begrepen (of het waar is?) dat bepaalde medicatie de kleur van de transparante kit doet veranderen.
 
Halen kun je zelf, busje huren bij verhuurbedrijf kost gemiddeld 80,- p/d en dan even wat mensen meenemen die sterk genoeg zijn om hem samen te tillen.

Ik ben vandaag langsgeweest en inderdaad de tip gekregen om een verhuisbedrijf met verzekering te nemen (mocht er onderweg door hun schade worden verricht) + minimaal 4 man wegens de grootte van de aquarium vragen met als hulpmiddel karretjes met wielen en piepschuim voor onderweg in de auto.
een bak van 4 jaar oud (laten) herkitten terwijl er geen probleem mee is? Kit die er nu op zit moet nog jaren mee kunnen hoor :)

dat transparant sterker is dan zwart... beetje vergezocht denk ik.
wellicht dat er wat transparante kitten op de markt zijn die sterker zijn dan de zwarte, maar voor bakken van dit formaat boeit dat echt weinig.
Overigens vind ik zwart veel mooier staan, bij transparante kit zie je ook elk deeltje alg wat er zit.
Ook heb ik begrepen (of het waar is?) dat bepaalde medicatie de kleur van de transparante kit doet veranderen.

Ook bedankt voor uw reactie. Ik ga de kit maar niet vervangen. Aquarium was vandaag nog vol gevuld en niet lek. Verder heb ik her en der gelezen dat pas na 10 a 15 jaar het risico toeneemt voor lekken en problemen en dit is nog ver in de toekomst.
Plus het is niet dat ik het zwarte niet mooi vindt hoor, heb zelf geen voorkeur. Wat ik gelezen heb over de kwaliteit zal dan ook een fabeltje zijn.
Je zou Terraglas eens kunnen bellen, daar ga ik mijn nieuwe bak ook aanschaffen.

http://www.terraglas.nl/maatwerk-aquarium/prijzen-aquaria/

En als je een beetje handig bent is zelf kitten ook een optie, mijn 140 cm bak heb ik destijds lek (was de prijs ook naar) gekocht, zelf schoongemaakt en gekit.

Ik was van plan om mijn nieuwe bak ook zelf in elkaar te gaan kitten, maar dan ben ik net zo duur uit als een nieuwe met 2 jaar garantie ook nog.

Ik zal eens op de website van ze kijken! bedankt voor de tip :)


Iedereen enorm bedankt voor zoveel nuttige en snelle reacties. Enorm gewaardeerd. Ik vind het zelf ook echt spannend weer en ben er zeer benieuwd naar :D
 
Je kunt ook eens bellen met de slimme vervoerder. (gewoon even googelen op de slime vervoerder)
Ik heb destijds een bak van 1,80 en een onderstel en bioloog laten vervoeren voor 45 euro. Hij had al dekens etc bij zich en hielp zelf mee.
Daar kan je nauwelijks een busje voor huren en dan ook nog ervaren hulp, echt top!

Wat kit betreft, niet aankomen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fero
Je kunt ook eens bellen met de slimme vervoerder. (gewoon even googelen op de slime vervoerder)
Ik heb destijds een bak van 1,80 en een onderstel en bioloog laten vervoeren voor 45 euro. Hij had al dekens etc bij zich en hielp zelf mee.
Daar kan je nauwelijks een busje voor huren en dan ook nog ervaren hulp, echt top!

Wat kit betreft, niet aankomen!

Wauw, dit is een hele goeie tip en heb er gelijk naar gekeken. De aquarium die ik ga kopen wordt wel 4 man geadviseerd, maar liever dat het veilig gebeurd en meer wordt betaald dan als het goedkoper met risico verloopt. Enorm bedankt voor de tip!
 
Ik denk ook dat na 4 jaar de kit echt niet vervangen hoeft te worden want er zijn genoeg bakken die al meer dan 10 jaar meegaan. Als de kit na 4 jaar aan vervanging toe zou zijn dan wordt het een dure hobby.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fero
Wat bedoel je hiermee?
Dat het niet de beste verkoper is....

Ik denk ook dat na 4 jaar de kit echt niet vervangen hoeft te worden want er zijn genoeg bakken die al meer dan 10 jaar meegaan. Als de kit na 4 jaar aan vervanging toe zou zijn dan wordt het een dure hobby.
Dacht dat die van @BigSmoke al bijna 30 jaar staat zonder problemen, althans als ik het goed heb..
 

Terug
Bovenaan