Wat is er nieuw

Tweedehands eheim 2015

• Onderwerp starter Onderwerp starter Panda6186
  • Startdatum Startdatum
P

Panda6186

Guest
Hallo,

Ik heb laatst een eheim 2015 van marktplaats gekocht. Er zit al wel filtermedia, maar zou ik die wel gebruiken? Zou ik hem eerst schoondraaien? En zoja hoelang, in mijn aquarium, in een emmer etc.

Bedankt, Panda.

20190501_151151.jpg

20190501_151208.jpg

20190501_151201.jpg

20190501_151149.jpg

Je kan de filtermedia goed uitspoelen en dan zou dit normaal te gebruiken zijn maar wil je zeker op safe spelen dan kun je nieuwe filtermedia kopen.

Ik zou ook nieuwe kopen. Just to be safe.

Ja je weet nooit wat er zich in de bak heeft afgespeeld en dan is op safe spelen voor mijn gevoel beter.

Goed schoonmaken lijkt me toch wel afdoende. Eventuele bacteriën zijn wel al afgestorven dus goed reinigen voldoet.

Goed schoonmaken lijkt me toch wel afdoende. Eventuele bacteriën zijn wel al afgestorven dus goed reinigen voldoet.
Oh oké. Hoe moet ik die schoonmaken?

Een kop bleekwater in een 10 liter emmer water doen.

Daar alles wat schoon moet in doen.

Dit zeker 4 uur laten staan.

Daarna alles uitspoelen met goed warm water.

Daarna de emmer vullen met schoon water en een kop natuur azijn.

Dit ook 4 uur laten staan.

Dan weer afspoelen en laten drogen.

Mocht je nog chloor ruiken. Dan alles nog eens in de emmer schoon water. Met een flinke dosis aquatan, aquadafe of zoiets.

PS.

Mooi filter!

Hoe zit het met eventuele ziektes dan? Kunnen die niet achter zijn gebleven?

En ik zeg niet dat iemand het snel zou doen. Maar als men kwaad wilt en de media in ik zeg maar wat wd40 of spiritus erop gooit. En dan?

Ik weet het niet. Nieuw media kost ook niet super veel toch?

Als je nieuwe media aanschaft kost zo'n 2e hands filter toch weer een pak meer, want nee filtermedia is ook niet altijd goedkoop.

Het keramische deel (pijpjes) kan je ook prima uitkoken. Dus het is alles bij elkaar prima schoon te maken en ik zou zelf geen enkel probleem hebben met het hergebruik hiervan na genoemde mogelijkheden om het extra goed te reinigen!

Oke just asking. 🙂

Daarna alles uitspoelen met goed warm water.

Daarna de emmer vullen met schoon water en een kop natuur azijn.

Dit ook 4 uur laten staan.

Dan weer afspoelen en laten drogen.

Mocht je nog chloor ruiken. Dan alles nog eens in de emmer schoon water. Met een flinke dosis aquatan, aquadafe of zoiets.

PS.

Mooi filter!
Chloor en zuur geeft toch chloorgas? Of gaat die vlieger niet op omdat beiden verdund zijn?

Gourmetschotel kopen 😀

Zou denken dat je dat ook wel zou ruiken/zien/voelen.
Daar zat ik dus ook aan te denken haha toen ik op plaats reactie klikte. Maar dat spiritus was maar een voorbeeld. Zijn genoeg andere geurloze giftige dingen. Maar dat was mijn ged8en á vraag.

Chloor en zuur geeft toch chloorgas? Of gaat die vlieger niet op omdat beiden verdund zijn?

Moet na elkaar he! Niet tegelijk.

Het zuur is om het chloor om te zetten naar chloor gas. Zodat het dus eruit gaat.
Daarom ook 2e stap met zuur.

Moet na elkaar he! Niet tegelijk.

Het zuur is om het chloor om te zetten naar chloor gas. Zodat het dus eruit gaat.
Daarom ook 2e stap met zuur.
Ja dat het na elkaar moest had ik begrepen gelukkig 😀
Ik had alleen geen idee waarom je in de tweede stap voor zuur koos. Bedankt voor de uitleg!

Dit deed ik dus met een Superfish binnenfilter spons en ja na 24 uur was er geen spons meer over zo n beetje. Nu had ik wel meer chloor gebruikt en het al met al 24 uur laten staan dus dat was wellicht de oorzaak. Een tweede keer met minder chloor en een kortere duur gaf een beter resultaat.

Koop een sponsmat. 40 x 40 cm. knip je de rondjes uit/

of koop een setje. , kost niet veel.

Ja, die ken ik.
Heb een witte mat.
En paar x 40 x 40 .

Ik weet niet wat Rich heeft, of jij?

Weet wel dat ik 5 jaar vooruit kan.

Hij ligt inmiddels kapot op de grond naar een lange dag kloten met dat ding. Lang verhaal...

Hij ligt inmiddels kapot op de grond naar een lange dag kloten met dat ding. Lang verhaal...

Nou dan heb je het lang volgehouden want bij mij gebeurt zoiets in de regel al na 10 minuten.

Oh, wat jammer.
Wilde ik je net feliciteren met de aanschaf van een onverwoestbaar filter.😳
Die van mij gaat al een jaartje of 35 mee.
Het enige dat ik er mee gehad heb is een keertje de lagertjes vervangen.
Dat was alles.

Zonde, hoor.

Tja, geduld red je filter.
Al moet ik hem 19 x uit elkaar halen, dan doe ik dat.
Maar ga door tot ik de oorzaak heb gevonden.

20 keer wordt te gek, Bertus?:thumbs:

Nee, hoor. ik ga gewoon door.

Heb gedult. lukt het niet, zet ik hem opzij.
En ga de volgende dag verder.

kan tunnelvisie zijn, dat je op de zelfde fout blijft staren.
Dan beter weg zetten.

Had een goeie leermeester, Mij Vader.

Ja, klopt.
En dan ga je de volgende dag verder en is het in de tijd van een scheet gefixt.
Waarna je je afvraagt waarom het gister zo moeilijk ging.

Nee, niet perse. was meer de fout om niet alles op volgorde te leggen, met uitnemen.

Nu kijk je YouTube. of er zon filmpje is.

En dan zie je een bord met magneten, waar ze de onderdelen op volgorde vast klikken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan