Wat is er nieuw

Twijfel indentificatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raekz
  • Startdatum Startdatum
R

Raekz

Guest
In mijn opvang bakje (die nodig schoongemaakt moet worden) heb ik een aantal vissen zitten waarvan ik niet weet welke soorten het zijn.

Ik denk Corydoras Pygmaeus?

vioAqdISNvML7vr8B9gCwYY3Kpp22BE7.jpeg

Vuur tetra?

En als laatste, rechtsboven, geen flauw idee. Ze zijn ontzettend snel en willen niet op de foto zoals te zien is...Met Google kwam ik ook niet veel verder;

Indien de eerste foto een Pygmaeus is, wil ik er een aantal anderen bijhalen en in mijn 'goede' bak zetten, ik heb begrepen dat deze het beste met minimaal 7 stuks gehouden kunnen worden?

Met de eerste 2 namen ben ik het eens. De laatste foto lijkt mij een chinese (Tanichthys albonubes) of vietnamese (Tanichthys micagemmae) danio

De eerste is inderdaad een Corydoras Pygmaeus en dit is een echte scholenvis, hoe meer hoe beter. Uiteraard moet het wel 'passen' in je aquarium.

Die laatste lijkt me Nannostomus beckfordi, google maar ff.

Ik heb er van begin af aan een Thanichthys in gezien. Welke van de twee die Kellemes noemt vind ik lastig te zeggen.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Ik heb er van begin af aan een Thanichthys in gezien. Welke van de twee die Kellemes noemt vind ik lastig te zeggen.

~ Ivo

Ik zal het beheer vragen om mn naam te veranderen 😀

Haha, maar zonder gekheid. Denk dat de TS zelf het beste even kan vergelijken met foto's via het internet

Mijn gok op de onderste foto is een chinese danio.

Thanks voor de reacties. De laatste lijkt inderdaad het meest op de Tanichthys micagemmae, laten we er vanuit gaan dat het deze soort ook is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan