Twijfel twijfel


Maar het baltsgedrag van de mannelijke fantoomzalmen is ook heel mooi en fascinerend om te zien
Maar zou een combinatie van die 2, met een combinatie van de corydoras met een lager blijvende cichlide kunnen werken?
 
Maar zou een combinatie van die 2, met een combinatie van de corydoras met een lager blijvende cichlide kunnen werken?
Ik zou zowiezo maar 1 scholenvis nemen voor de middenlaag, dus of tetra's of fantoompjes, die kunnen prima gecombineerd worden met corydorasjes, cichlides en corydorasjes zijn geen gelukkige combi, want ook al wil je niet kweken met ze, de kans is vrij groot dat zoiets wel gaat gebeuren in je bak en dan jagen de cichlides de corydorasjes letterlijk de dood in.
 
Ik zou zowiezo maar 1 scholenvis nemen voor de middenlaag, dus of tetra's of fantoompjes, die kunnen prima gecombineerd worden met corydorasjes, cichlides en corydorasjes zijn geen gelukkige combi, want ook al wil je niet kweken met ze, de kans is vrij groot dat zoiets wel gaat gebeuren in je bak en dan jagen de cichlides de corydorasjes letterlijk de dood in.
Is het misschien een idee, zomaar een hersenspinsel, om 2 verschillende.mannetjes van cichlides te nemen......
 
Wat denken jullie van t volgende bestand...
20x neon tetra
8x corydoras panda
1x Ancistrus of 1x L015 Peckoltia Vittata
1m x 1v Laetacara of 1m x 1v Nannacara

zucht keuzes keuzes...
 
Wat zijn trouwens de verschillen tussen de:
Laetacara dorsigera en de Laetacara curviceps??
 
keuzes maken is altijd lastig, je kan nu eenmaal niet alles houden :)
vind ik ook jammer hoor, maarja heb nu eenmaal niet de plek en het geld om meerdere 3 meter bakken op te zetten :juggle:

Wat denken jullie van t volgende bestand...
20x neon tetra
8x corydoras panda
1x Ancistrus of 1x L015 Peckoltia Vittata
1m x 1v Laetacara of 1m x 1v Nannacara

zucht keuzes keuzes...

je zou m.i. zowel de panda's, ancistrus als de peckoltia kunnen houden in 1.20m.
lijkt me niet zo'n issue.
 
keuzes maken is altijd lastig, je kan nu eenmaal niet alles houden :)
vind ik ook jammer hoor, maarja heb nu eenmaal niet de plek en het geld om meerdere 3 meter bakken op te zetten :juggle:



je zou m.i. zowel de panda's, ancistrus als de peckoltia kunnen houden in 1.20m.
lijkt me niet zo'n issue.

En dat samen met een koppel laetacara of koppel nannacara?
 
Nu nog de vraag of iemand weet wat de verschillen zijn tussen de laetacara dosigera en de curviceps...?
 
Nu zag en las ik dat de Microgeophagus Altispinosa een erg rustige soort is die ook nog eens met meerdere exemplaren geplaatst kan worden... wat is jullie ervaring?
 
Laetacara dorsigera kan volgens mij redelijk koel gehouden worden. In de zin van 21 graden, net als de rest. Verschil tussen dorsigera en curviceps zijn de kleuren. Curviceps zijn wat meer blauw groen van kleur. Dorsigera heb ik zelf gehad en kunnen roze paarsachtig van kleur zijn, soms zelfs bijna zwart. Zoek anders even in mijn topics, ik heb ze in de Rio 300 gehad. En ohja, mijn profielfoto is ook mijn dorsigera.

Mikrogeophagus altispinosus had ik in de 80 cm. Super visjes. Leuk gedrag. Maar volgens mij moesten die wel wat warmer gehouden worden, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik heb ze wel altijd met Corydoras gehouden en dat gaf weinig problemen. Kijk voor foto's in mijn topic van de 80 cm.
 
Laetacara dorsigera kan volgens mij redelijk koel gehouden worden. In de zin van 21 graden, net als de rest. Verschil tussen dorsigera en curviceps zijn de kleuren. Curviceps zijn wat meer blauw groen van kleur. Dorsigera heb ik zelf gehad en kunnen roze paarsachtig van kleur zijn, soms zelfs bijna zwart. Zoek anders even in mijn topics, ik heb ze in de Rio 300 gehad. En ohja, mijn profielfoto is ook mijn dorsigera.

Mikrogeophagus altispinosus had ik in de 80 cm. Super visjes. Leuk gedrag. Maar volgens mij moesten die wel wat warmer gehouden worden, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik heb ze wel altijd met Corydoras gehouden en dat gaf weinig problemen. Kijk voor foto's in mijn topic van de 80 cm.
Heb je toevallig een link naar de bakken?
 
Dat zou ik niet weten, eigenlijk nooit een van JBL in mijn handen gehad.
 
Wat ik zo zie zijn de balken van JMB 25 mm breed, bij de HVP zie ik 30 mm en 27 breedte voorbijkomen.

Ook moet de manier van bevestigen hetzelfde zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat zou evt. kunnen, maar zelf zou ik er een mooiere manier voor bedenken.
 
Laetacara dorsigera kan volgens mij redelijk koel gehouden worden. In de zin van 21 graden, net als de rest. Verschil tussen dorsigera en curviceps zijn de kleuren. Curviceps zijn wat meer blauw groen van kleur. Dorsigera heb ik zelf gehad en kunnen roze paarsachtig van kleur zijn, soms zelfs bijna zwart. Zoek anders even in mijn topics, ik heb ze in de Rio 300 gehad. En ohja, mijn profielfoto is ook mijn dorsigera.

Mikrogeophagus altispinosus had ik in de 80 cm. Super visjes. Leuk gedrag. Maar volgens mij moesten die wel wat warmer gehouden worden, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik heb ze wel altijd met Corydoras gehouden en dat gaf weinig problemen. Kijk voor foto's in mijn topic van de 80 cm.

Welk van de 2 soorten had t leukste gedrag, en zou ik de Mikrogeophagus altispinosus in een klein groepje kunnen houden... 3m en 5v... ?
 

Terug
Bovenaan