Wat is er nieuw

Twinstar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mikey08
  • Startdatum Startdatum
Een update:

Zoals het er nu uitziet lijkt het erop dat ik m'n glas minder vaak hoef te reinigen. Gelukkig heb ik nauwelijks algen problemen maar deed dit wel, zo'n ��n keer per week. Nu dus nog niet maar er zit ook nog geen aanslag op. Er gebeurd dus kennelijk wel wat? Zeer benieuwd hoe dit verder gaat!

Voor iedereen hele fijne feestdagen gewenst!

Groet,
Ben.

Misschien heb ik het gemist en ik ben niet echt scheikundig maar wat breng je dan precies in de bak in met zoiets??

Eigenlijk breng je niets in, John, maar doe je iets met het bestaande. Het gaat om een chemische ontledingsreactie van water onder invloed van licht.
Voor zover ik de werking begrijp, mijn scheikundeleraar verweet mij vroeger vaak m'n onoplettendheid, gaat het hier om het beschadigen, beter gezegd, vernietigen van de celwanden van Algensporen. Die gebeurd door de wasem, microbubbels die telkens verschijnen. Daardoor zou de groei van Algen geremd worden. Het apparaatje schijnt Hydroxilradicalen (OH) te vormen, een van zuurstof afgeleide radicaal, die tot het eerstgenoemde in staat zijn. De werking wordt bij Twinstar wel vergeleken met een UV lamp, ook waterstof peroxide, ook een van zuurstof afgeleide trouwens, wordt genoemd. De levende have in mijn bak hebben er kennelijk geen problemen mee, hebben wel al de voordelen ontdekt. Het roostertje van het ding vervuilt hetgeen door de Garnalen maar ook m'n Sterbai's als smakelijke hapje gezien wordt. Ze kuieren rustig over de tralies en schrikken wat als hij aanslaat, komen onmiddellijk terug als hij weer afslaat en peuzelen verder.

Een ietwat ingewikkeld verhaal, vergeef het me als het niet helemaal duidelijk is, ook ik ben geen chemicus!

Groet,
Ben.

Het is me al een stuk duidelijker Ben.het is ook lastige materie hoor voor een gemiddelde leek maar het principe is me nu wel duidelijk :thumbs:.

Een update!

De electrode heeft nu zo'n vier weken in mijn bak gezeten. De gaasjes heb ik al een paar keer moeten vervangen, ze gaan maar kort mee. Ze vallen gewoon uit elkaar. Extra oxidatie door de toevoeging van spanning? We moeten ook vertellen dat, bij mij althans, niet precies bekend was hoe lang en hoe vaak het apparaatje moet werken. Bij ons werkte hij elk uur ��n minuut lang tussen de tijden 9:00 uur en 23:00 uur, 14 keer dus. Wat de invloeden zijn wanneer er vaker/langer gebruikt wordt is niet te zeggen. Hoe dan ook, er zijn conclusies te maken. Doet het iets?

Ja, het doet iets. Het duurt langer eer je je glas moet schoonmaken, minder (alg-)aanslag dus.
Zet het apparaatje niet onder een plant, het zorgt voor bruine (brand(?)) vlekken.
Het water wordt beslist helderder.
Dit leidt ertoe dat het gebruik nuttig zou kunnen zijn wanneer je een aquarium opstart, onze bak daarentegen draait al zo'n drie jaar. In ons aquarium zou ik niet zo snel een dergelijk iets gaan gebruiken omdat we weinig alg problemen hebben, bovendien vinden wij het niet zo'n fraai gezicht in onze bak.

Dan nog iets; wij hadden voorafgaand aan deze test een aantal Neon- en Kardinaal- Tetra's verloren aan wat leek op neonziekte. Tijdens het gebruik, tot nu toe, is er geen enkele vis meer doodgegaan. Komt dat door de electrode? Mogelijk, we durven die conclusie niet echt te trekken. Daarvoor ontbreekt ons de kennis. Opvallend vinden we het wel.

De reden dat we dit hebben gedaan is dat er nog al wat discussie, al of niet positief was over dit soort producten. Wij wilden dit graag zelf ervaren en dan oordelen, voor zover mogelijk natuurlijk!

Iedereen een gelukkig en gezond 2016 toegewenst!

Groet,
Ben

Ik heb de goedkopere variant, nadat ik de Twinstar aan mijn zoon heb gegeven. Het rooster moet ik ongeveer om de 5 tot 6 dagen 1 uur in de citroenzuur leggen, het begint dan te bruisen en na 1 uur is hij weer als herboren. Door daarna de aan en uit knop nadat ik hem heb aangezet ingedrukt te houden is een soort reset, je hoort dan een toon en dan kies ik een van de 3 lampjes voor wat de inhoud van je aquarium is voor mij geld de middelste. Dit combineer ik meestal met mijn aquarium onderhoud. Er zijn nu reactors te koop die wat langer mee gaan eer dat ze moeten worden schoongemaakt.

Gr Ad

Dit is geen echte "Twinstar" en ook niet aangepast aan onze bak. Daarom zijn de conclusies ook niet echt "wetenschappelijk" verantwoord! Het is een zelf in elkaar gepruts dingetje. Wij weten bijv. niet hoe groot of het ding zou moeten zijn voor onze Rio 180 en ook niet, als eerder aangegeven, hoe vaak en hoelang het gebruik zou moeten zijn.

Dit als extra informatie.

Groet,
Ben.

Ad  zei:
Ik heb de goedkopere variant, nadat ik de Twinstar aan mijn zoon heb gegeven.

Bedoel je daarmee de Chihiros Doctor-variant ?

Niwia klopt,

Maar heb nu ook de Twinstar Nano+ die vond ik toch wat beter. Hieronder de gedeeltelijk vertaling van hetgeen wat het allemaal doet. Het is vertaald via een vertaal site.

[color:#FF0000]Algen remming effect van TWINSTAR thats waarom moet u TWINSTAR gebruiken voor de remming van algen.

TWINSTAR remt groene algen effectief zonder een schadelijke invloed op het ecologische milieu aquarium, en houdt van aquarium schoon door het elimineren van de sporen van de eerste vermeerdering.

Steriliseren van factor met microbellen vernietigen celwand van groene algen voor de remming van de groei, en het is niet giftig dus onschadelijk voor a�robe bacteri�n. Waterplanten groeibevorderaar door remming van groene algen op planten, kunnen deze planten verheffen absorptie van overtollige voedingsstoffen voor het blokkeren van de voeding van groene algengroei.

Daarom maakt het heilzame cyclus ecologische milieu.
[/color]

Ik probeer dit niet te promoten, maar het werkt bij mij en heb g��n algen meer, en hoef ook niet meer elke week de ruiten schoon te maken. En inderdaad het is wel prijzig.

Nog bedankt voor je reactie!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan