Wat is er nieuw

Tyleenslang

• Onderwerp starter Onderwerp starter Keesvd
  • Startdatum Startdatum
K

Keesvd

Guest
Hoi Allemaal,

Om waterwissel te verbeteren wil ik van 12/16 slang naar 16/22mm slang gaan. en dan heb ik ong 10 meter nodig. ( van 12/16 naar 16/22 mm bedoel ik de 12/16 vervangen naar 16/22mm).
alleen de 16/22m is per meter rond de 3 euro en ik zie bij Hornbach een 10 meter 16mm Tyleenslang voor minder.

Maar wat zijn de nadelen voor tyleen? kan dat met afvoer en toevoer. of zou je tyleen niet kunnen gebruiken voor je aquarium?

Graag jullie mening hierover.

Ik dank u vriendelijk alvast!

Groet, Kees

Je hebt diverse soorten Tyleenslangen zo te zien, zolang je er 1 voor drinkwater pakt zit je hoe dan ook goed.

staat niet bij dat het voor drinkwater toepassingen geschikt is... maar begin toch te twijfelen in hoeverre dat uitmaakt.
doorsnee tuinslang is ook niet voor drinkwater toepassingen, maar wordt wel gebruikt icm aquaria.,

afijn, mijn slang om te verversen (25mm interne diameter) heb ik wel uitgezocht op drinkwater veilig, better safe then sorry.

Denk dat je vooral zit met het monteren ervan.
Tyleen is aanzienlijk stugger dan aquarium slang

staat niet bij dat het voor drinkwater toepassingen geschikt is

Voor afhevelen zal het al helemaal geen probleem zijn en voor het toevoegen van water heeft het water amper contact met de slang dus ja ik denk dat het mee zal vallen maar goed als je geen risico wil lopen kun je beter wat meer uitgeven voor goede slang.

Btw, sommigen weten het denk ik wel maar ik heb ooit de zo bekende X Hose gekocht en dacht dat dit kon maar dat heeft veel ellende opgeleverd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan