Wat is er nieuw

Tylo slakken

Rubz

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2016
Leeftijd
35
Vandaag twee Tyloslakken gekocht. Prachtige slakjes.. Ben me wat aan het inlezen maar kan niet ontzettend veel info vinden.

Ik weet dat er meer mensen op dit forum deze slak hebben. Nog wat nuttige tips voor de verzorging? Ik heb ze gered uit een aquarium bak in de speciaalzaak. Ze werden getreiterd door dwerggoeramies.

Ik zie al dat ze ook bovenwater kruipen, dus de gaten in de kap maar even afgeplakt.

Groetjes en alvast bedankt.

Mijn dank is groot.

Ze hebben graag in de regel een hoge kh en ph en een temp van minimaal 24-25 graden. Ik heb er hier 14 lopen. Af en toe een kleintje. Ze kunnen niet de sprieten intrekken dus met vissen erbij is het oppassen.

Die eerste link van Mascha en Ivo is zeer bruikbaar! Als ik de waterwaarden zo hoor en lees is mijn bakje zeker niet verkeerd voor ze. De voelsprieten zijn ze al kwijt john heb wel 20 minuten in die winkel gestaan want ze deden niet zoveel. Zwommen 15 dwerggoeramies boven hun kop😛

Voer jij ze bij John? Zo ja, hoe doe je dat?

Hoop dat je planten je niet al te lief zijn als je die erbij hebt staan! Het zijn hier net grasmaaiers, enige wat ze een beetje heel laten zijn de anubias en crypto, zag dat er van de week een aan de levermos begon (en ja ze krijgen eten genoeg 🙂 (catappa zijn ze hier ook gek op als het al wat aan het vergaan is))

Aii, houd wel van mn plantjes😛 heb alleen anubias javavaren en crypto's Zal kijken hoe het gaat,

Rubz zei:
Voer jij ze bij John? Zo ja, hoe doe je dat?

Ik heb een potje slakken voer hier staan en verder geef ik af en toe komkommer en sla en ander blad.
Planten gaan er hier snel aan tot aan drijvers aan toe. Chrisgarnalenshop verkoopt ze ook voor een leuke prijs.

Ooh oke maar heb jij het idee dat de slakken de voorkeur hebben voor levende planten of rottende delen? Want ik heb genoeg organisch materiaal in mijn bakje.

Nee want ik heb verder niks aan planten in de bak. Wel af en toe een drijver en als ze die kunnen krijgen dan hangen ze eraan.ik denk dat ze net als alle slakken alles wel opruimen.
Ze schrapen ook graag wat hout af van het stukje hout dat erin staat.

732849_0_82_dsc02253.jpg

Het Hoornblad zit er niet meer in want deze foto is al enkele jaren oud. Wel heb ik er nog drijvers in en een stuk hout zoals op de foto.
Stenen heb ik er in gehad maar verwijderd want ze vallen met regelmaat van het glas en als ze op de stenen komen dan beschadigd het huisje steeds.

Bedankt voor je antwoord en een foto kan ik zeker waarderen🙂 Ik zat gisteravond met m'n neus op het aquarium. Keek ik net even naar een etende garnaal pleurt ineens die slak voor mn neus van het glas Ik schrok me rot haha. Ik zie het wel aan met de slakjes, Ga binnenkort mijn rekord 800 scapen. Heb net een achterwandje er achter geplakt. Misschien houd ik de slakken mooi in de rekord 600.

Dit zijn dumb and dumber

746741_0_82_sulawesi_slak.jpg

Mooie foto en ja hier vallen ze ook met regelmaat en daarom gebruik ik alleen wat hout in de bak.
Zo blijven de huisjes toch heel en ze schrapen er vaak hout af.

Dankje gaat tot nu toe prima met de slakjes. Zitten veel op het glas aan de zijkant en achterkant waar bruine aanslag op het raam zit.

Ja het zijn best actieve rakkers hoor. Nu afwachten of je er kleintjes bij gaar krijgen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan