Uit deze dieren zou ik voor mezelf graag een keuze maken.


Mijn temp is 25 graden.

En om eerlijk te zeggen test ik echt niet veel.
Alleen als ik iets raars zie, dus bij een rede.
Ik zal wel eens bij de verversing testen morgen.

Gebruik geen waterverbeteraars of medicijnen oid.
Alles op kraanwater met soms turf en capatabladeren (noord Brabant)

Apistos en corys is niet ideaal, inrichting is alles bepalend. En je moet geluk hebben.
De mcmasteri hebben links geclaimd in de bak cacas rechts, corrys zitten midden (meest open) soms komen de Appistos samen in het midden om te patserig gedrag te tonen.
Bekijk bijlage 245953

Dat bij mij de vuurneons niet ideaal is wil niks zeggen voor jouw, vissen hebben altijd eigen wil, zeg ik maar.
Apisto's en cory's is niet ideaal schrijf je maar toch heb jij het wel samen in je bak zitten en gaat het wel goed neem ik aan.
Wat is de naam van die mooie plant met die dunnen stengeltjes die op het wateroppervlak verder drijven ? Verder heb je er 2 zwaardplanten in staan zeker en de rest ken ik ook niet zo goed.
 
Ik heb erin:
Drijvers. Limnobium laevigatum
En met stengels is Hydrocleys nymphoides

Verder nog wat
Echonidorus ozelot en ozelot red en bleheri

Corrys drammen gewoon door alles heen zonder zich van iets aan te trekken. spelen een beetje dom zeg maar, maar als er voedsel in de bak komt, weten ze precies waar ze moeten zijn.
Mijn 2 vrouwtjes hebben nu kleintjes, en de corys komen echt niet in de buurt, anders krijgen ze een flinke opdonder, gebeurt regelmatig, dat onthouden ze wel (tijdelijk).

Meeste zeggen gaat niet.
Sommige zeggen kan maar.....

Ik heb ook wel eens gezien dat het niet ging.
Maar nu draait het gewoon zonder problemen.
Mijns inzien is inrichting zeer veel bepalend.

Als je het probeert, zorg voor een back-up plan.
 
Ik heb erin:
Drijvers. Limnobium laevigatum
En met stengels is Hydrocleys nymphoides

Verder nog wat
Echonidorus ozelot en ozelot red en bleheri

Corrys drammen gewoon door alles heen zonder zich van iets aan te trekken. spelen een beetje dom zeg maar, maar als er voedsel in de bak komt, weten ze precies waar ze moeten zijn.
Mijn 2 vrouwtjes hebben nu kleintjes, en de corys komen echt niet in de buurt, anders krijgen ze een flinke opdonder, gebeurt regelmatig, dat onthouden ze wel (tijdelijk).

Meeste zeggen gaat niet.
Sommige zeggen kan maar.....

Ik heb ook wel eens gezien dat het niet ging.
Maar nu draait het gewoon zonder problemen.
Mijns inzien is inrichting zeer veel bepalend.

Als je het probeert, zorg voor een back-up plan.
Deze En met stengels is Hydrocleys nymphoides , ben ik zeer blij om en ga ik me ook zeker bestellen maar hoeveel van deze plantjes heb jij zo in je bak steken ? Hoeveel stekken ?
Ik ga ook werken met de tijger lotus zoals voorheen ik vind dat zo'n prachtige plant waar je alle kant en mee uit kan en die Bleheri wil ik er ook in hebben en verder zoek ik nog naar een andere grote plant die makkelijk te houden is,enige suggesties zijn ook hier welkom.Misschien dat de Valisneria gigantis hier ook een goeie keuze is ???
 
Heb ff getest Voor mijn verversing
(laatste was 2 weken 40%)

Ph 7.5
Kh 9
Gh 11
No2 0
Po4 0/0,5
Nh3 0,0
No3 0/10
 
Rkc Hydrocleys nymphoides , ben ik zeer blij om en ga ik me ook zeker bestellen maar hoeveel van deze plantjes heb jij zo in je bak steken ? Hoeveel stekken :S
 

Terug
Bovenaan