Uitbreiding rio180


D

Dennnis1783

Guest
20190108_194139.jpg
Halootjes graag zou ik willen weten van de geleerde:petjeaf:op het forum wat ik nog zou kunnen bij plaatsen in mijn rio

Visbestand hoe het nu is

13 kardinaal Petra

Een koppel goeramies

5 diamantzalmen

2 prachtvinnen

1 L nummer 001 ja ik weet dat deze te groot moet worden maar heb hem nu al 5 jaar maar groeit niet meer zo wat ik kan op merken ik had ook 2 maanvissen maar die zijn van vandaag weg naar een groter bak

Ik hoor het graag van jullie wat nog de mogelijk heden zijn gr
 
De L001 groeit niet omdat de bak te klein is waar die in zit maar inwendig komt alles wel in de verdrukking, deze vis zit compleet verkeerd en zal niet heel oud worden omdatie dus vergroeid is.

Zou er een groep corydorasjes inzetten
 
Oké dat is wel zielig eigenlijk heeft het nog zin om hem weg te doen naar een grotere bak als iemand hem wil hebben of heeft dat geen zin meer
 
Dat weet ik niet eerlijk gezegd, de vis is dit nu al 5 jaar lang gewent en juist uit zijn omgeving halen kan ook funest zijn (bij andere huisdieren is dat soms het geval, weet niet zeker of dat bij vissen ook zo werkt)
 
Dat weet ik niet eerlijk gezegd, de vis is dit nu al 5 jaar lang gewent en juist uit zijn omgeving halen kan ook funest zijn (bij andere huisdieren is dat soms het geval, weet niet zeker of dat bij vissen ook zo werkt)
ik zou zeggen gun hem dan zijn ruimte in zijn laatste jaartjes. Maar mss heb je gelijk
 
Even los van het visbestand, ik zou zeker meer planten plaatsen, ook de hoogte in. De vissen zullen dat erg waarderen.
 
Je zou op het hout wat hogere Javavarens kunnen binden zodat de hoek lekker beplant is. Ik ben het dan ook met Nicole eens.
 
Hoe groot is de L-001? Deze bak is helaas genoeg om ruim 25-30cm te worden. Dus als die kleiner is, ligt het waarschijnlijk aan iets anders, zoals de voeding. L-nummers zijn ook trage groeiers, vooral als ze al wat ouder zijn.

Ik zou een beter huis voor hem zoeken.
 
Oké bedankt voor de tips allemaal punten om over na te denke dankje:thumbs:
 
Corydoras Paleatus vind ik wel leuk en makelijke vissen hoeveel kan er daar van nemen?
 
Corydoras Paleatus vind ik wel leuk en makelijke vissen hoeveel kan er daar van nemen?

Afhankelijk van de rest van de bezetting (die ik nu op mijn werk niet voor je kan gaan uitrekenen), zou ik er minimaal 6 nemen. 6 is toch wel de minimale school voor Cory's.
 
Bak van een meter kan, met zo'n open bodem, ook wel met een stuk of 10 a 12. Hier in een 80cm al 8 cory's zwemmen en is zeker niet te vol voor wat ik zie. En dat terwijl ik helemaal niet zo'n hele open bodem heb
 
Oké zal er eens oven naar denken licht er ook aan natuurlijk wat ze kosten!
 
Of kijk eens op mp, wat daar eventueel aangeboden wordt. Of beurzen in de buurt, zo heb ik mijn goldstripes enorm goedkoop kunnen halen

Precies ik ga komende zondag de "onbetaalbare" corydoras Venezuela orange halen voor schappelijke prijzen die je nergens tegenkomt. Ik weet niet waar je woont, maar als het in Zuid-Holland is dan zou ik je aan een adres kunnen helpen dat momenteel niet zichtbaar is op marktplaats.
 

Terug
Bovenaan