Uitbreiding visbestand rio 240L


RoyK

Well-known member
Lid geworden
25 april 2017
Berichten
125
Leeftijd
48
Beste aquarianen,

Voor mijn Rio 240 ben ik op zoek naar vissen die passen bij mijn aquarium temperatuur om en nabij 24/25 graden ph om en nabij de 7,5


In mijn aquarium zitten de volgende vissen

Midden 13 hockeysticks
Onder 3 mikrogeophagus atispinosa
11 corydoras similis

Ik zoek eigenlijk vissen die vooral in de boven/ middenlaag komen en ben benieuwd naar jullie tips.
 
Op zoek naar wat kleinere soorten of een koppel van iets groters?
 
Alle tips zijn welkom :) zowel groter koppels als klein blijvende soorten, mits niet te druk of onvriendelijk
 
Niemand enige tips of vakantietijd hier?
 
Om eerst in de zuid-amerikaanse sfeer te blijven; een school marmerbijlzalmen. Een mooie rustige schoolvis wat echt nét onder de oppervlakte zwemt. Houdt hier ook rekening mee: als het aquarium laag staat, dan zie je ze niet aangezien er dan een lichtkap in de weg zit.

en hier gooi ik een balletje op, maar met de vraag van anderen of dit kan, een gourami soort(c. lalia, t. trichopterus, t. leerii) bovenin? Ik weet namelijk niet hoe agressief de M. altspinosa is ten opzichte van andere soorten.. dus nogmaals dit laatste is alleen een balletje opgooien en geen advies aangezien ik hier niet zeker over ben! (;
 
Hoi Kikkervis, Misschien zijn de bijlzampjes wel iets heb ze vroeger wel eens gehad maar vond ze toen een beetje timide mischien krijgen ze leuker gedrag in een grotere groep ik had er toen 5.
Hiervoor had ik een kppeltje dwerggouramie's maar deze zijn helaas overleden. De M. altispinosa accepteerde ze wel, maar de dwerggouramie's zaten er toen al in. ik zit ook te denken aan een koppeltje diamant gouramie's zoals je zei, maar weet niet hoe de Mikrogeophagus daarop reageren als die erbij komen. (nu komen de gouraie's erbij net andere situatie)
Misschien weet iemand anders hoe de Mikrogeophagus kunnen gaan reageren, al hebben ze het wel heel druk met elkaar in mijn bak.
 
Beste aquarianen,

Voor mijn Rio 240 ben ik op zoek naar vissen die passen bij mijn aquarium temperatuur om en nabij 24/25 graden ph om en nabij de 7,5


In mijn aquarium zitten de volgende vissen

Midden 13 hockeysticks
Onder 3 mikrogeophagus atispinosa
11 corydoras similis

Ik zoek eigenlijk vissen die vooral in de boven/ middenlaag komen en ben benieuwd naar jullie tips.


poropanchax normani....het lampenoogje
 
  • Leuk
Waarderingen: RoyK
Ja dat is inderdaad ook een leuk visje dat lampenoogje. Ik ben heel slecht in het adviseren van vissen trouwens, omdat het ook best wel persoonlijk is waar iemand van houdt. Wellicht een keer bij een goede aquazaak gaan kijken?
 
Leeri is zeker een leuke vis, ik heb ze binnenkort ook in een 240. Of je ze samen met cichliden kan houden weet ik niet, ze worden wel vrij groot (10cm kunnen ze met gemak redden), dus ik zou zeggen dat dat voldoende groot is met een cichlide.
 

Terug
Bovenaan