Wat is er nieuw

Uitstroom Aquael Pat mini

• Onderwerp starter Onderwerp starter Madelief
  • Startdatum Startdatum
M

Madelief

Guest
In allebei mijn garnalenbakjes (Dennerle nano 20l) heb ik een Aquael Pat mini filter met de grove spons.

Nu heeft het filter in de blue fairy bak (deze draait nu ruim een half jaar) de laatste weken een hele zwakke uitstroom.

Hierdoor is er weinig oppervlakte beweging en ontstaat er een kaamlaagje op het water. Ik heb het filtertje vorige week uit elkaar gehaald en groot onderhoud gepleegd. Helaas had dit maar 2 dagen effect, daarna liep de uitstroom snel terug. Wanneer ik de spons uitknijp zit er praktisch geen vuil in.

Heeft iemand hier ervaring mee en de gouden tip voor mij?

Misschien dat de kop zelf een eind dichtgeslibt is.
In het filmpje zie je ergens tegen de 3 minuten hoe je het kan openmaken en schoonkrijgt.

De fijne spons die erbij zit gaat ook vrij snel dicht zitten en ik gebruik nu de grovere en dat scheelt al een boel.

Misschien dat de kop zelf een eind dichtgeslibt is.
In het filmpje zie je ergens tegen de 3 minuten hoe je het kan openmaken en schoonkrijgt.

Ik had er een keer een die weigerde maar toen ik het kapje los had kon ik hem in de kliko gooien dus:'(

Kapje moet je ook niet met een hamer losmaken John! 😉

Bedankt voor het filmpje John, zo heb ik hem vorige week al voorzichtig opengemaakt en schoon gemaakt. Helaas had dit dus niet het gewenste effect.. :stars:

Ook gebruik ik de grove spons, de fijne zat inderdaad zo vol. 😉

Heb er al aan gedacht om een dubbele spons er op te zetten, maar dat neemt ook weer zoveel ruimte in beslag (helemaal in die kleine bakjes).. daarbij betwijfel ik of het zal helpen.

Bedankt voor het filmpje John, zo heb ik hem vorige week al voorzichtig opengemaakt en schoon gemaakt. Helaas had dit dus niet het gewenste effect.. :stars:

Ja dat idee kreeg ik al nadat ik je tekst nog een keer las maar toen had ik de link al geplaatst :juggle:

Waardeloos hoor,is verder niks wat eventueel zelf op te lossen is volgens mij.

Ja dat idee kreeg ik al nadat ik je tekst nog een keer las maar toen had ik de link al geplaatst :juggle:

Waardeloos hoor,is verder niks wat eventueel zelf op te lossen is volgens mij.

Ja het is echt heel vervelend. Zo oud is hij nog niet en het is tenslotte een garnalen bakje, dus het valt reuze mee qua belasting. Ik zal hem komende vrijdag nog eens open maken tijdens het onderhoud, misschien dat ik toch nog iets kan ontdekken. Baal er wel van want het zijn verder echt fijne pompjes.

Al eens een nieuwe spons erop gezet?

In het begin gebruikte ik de fijnere spons, omdat deze snel dichtslibde ben ik de grovere spons gaan gebruiken (nu zo'n 4 maanden). Er zit ook bijna geen vuil in de spons wanneer ik hem uitspoel.

Hoe draait de pomp als er geen spons opzit?

• Leuk
Waarderingen: WPT
Nou ik hoop dat ik het heb opgelost.
Op de 1 of andere manier bleef er water in het luchtslangetje staan. Ik heb de spons nog even goed schoongespoeld. Ik ben benieuwd hoe lang hij het nu gaat doen. :juggle:

Toevallig zat ik daar ook nog aan te denken om te vragen of er misschien iets met dat luchtinvoertuitje was,hopelijk opgelost dan!

Ja ik hoop ook echt dat hij het nu goed blijft doen! Bedankt voor het meedenken :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan