Wat is er nieuw

Uitstroom Bioflow 3.0 aanpassen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thomas&Denise
  • Startdatum Startdatum
T

Thomas&Denise

Guest
Ik heb een Juwel Rio 180 met daarin de meegeleverde binnenfilter (bioflow 3.0) Nu vind ik hiervan de uitstroom wel erg hard. De kikkerbeet in mijn bak die drijft in behoorlijk tempo rondjes en zou het mooier vinden als het oppervlak iets minder stroming heeft. Kan ik deze stroming instellen op het filter?

Hoelang filtert die al?

WAt zit er in het filter voor materiaal?

Ik heb dezelfde filter en instellen kun je hem niet, wat je kunt doen is de uitstroom zo veel mogelijk op de achterwand richten, naarmate de tijd verstrijkt wordt het minder doordat het vuil wat achter blijft op de sponsen een soort van slib laag vormt, maar je zal toch een keer je sponsen wat moeten uitknijpen en dan begint het geduvel opnieuw dat je een soort van wildwater bak krijgt hoe summier je je sponsen ook uitknijpt. Zo lang mogelijk uitstellen is wat ik doe maar dat is niet ideaal natuurlijk.

Sorry dat ik niks positievers kon vertellen.

Ik ga eens kijken naar het richten van de uitstroom... En de bak is ong. 4 jaar oud, filter dus ook.

In de filter zitten: watten, koolstof, blauwe en groene spons..

Probleem opgelost: probleem was dat ik gewoonweg had gemist dat er een pijpje op de uitlaat van de filter voelt waarmee je de stroming kan richten.. Heb hem nu langs mijn achterwand schuin naar beneden gericht en mijn kikkerbeet blijft mooi stil liggen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan