Wat is er nieuw

uitstroom / co2 verdrijven...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
S

Straatklinkerfm

Guest
Maak gebruik van een spraybuis..staat nu een goede cm onder het watteroppervlak...

Zal ik nu nog veel co2 verjagen ?
 
Een sterke stroming aan het wateroppervlakte zou CO2 wel "verjagen". Anders het spraybuis wat schuiner naar beneden richten.
 
Ik heb zelf ook de spraybar iets schuin naar de bodem gericht waardoor je eigenlijk geen oppervlaktebeweging hebt.
Wel heb je dan denk ik een betere stroming in je bak dan wanneer je hem recht onder het oppervlak door hebt gericht of op het oppervlak.

Aangezien ik co2 doseer heb ik er weinig belang bij aan de andere kant het uit de bak te jagen.
 
maar dan zit ik met het feit , dat je de stroming niet optimaal heb....en me pomp is sterk genoeg...

En het zit nu ruim een cm onder het oppervlak , en dan recht naar voren..en nu heb ik wel de nodige stroming achter in de bak
 
lekker laten staan dan, de mijne zit ook zo en doe minstens 8 maanden met 2 kg
 
Straatklinkerfm zei:
maar dan zit ik met het feit , dat je de stroming niet optimaal heb....en me pomp is sterk genoeg...

En het zit nu ruim een cm onder het oppervlak , en dan recht naar voren..en nu heb ik wel de nodige stroming achter in de bak
Als je die zoals Lekkie al zegt iets schuin naar beneden richt verdrijf je geen co2 en je hebt een goede stroming in je bak.
 
Maar dan bewegen de achterste plantjes niet..en daar zit me co2 dus ook..dus dan lijkt mij de stroming niet goed?
 
Ja het is denk ik een beetje kijken wanneer er een goede stroming is. Ligt aan de grote van de bak en de kracht van het filter en waar de spraybar zit.
Ik heb nu een 2215 draaien en die blaast behoorlijk in de 1 meter bak.
Jij moet volgens mij makkelijk als je spraybar rechts zit de plantjes door je gehele bak een het bewegen krijgen, zodat ook de stroming bij je co2 goed is.
 
Probeer eens met een scheutje plantenvoeding of voer voor je spraybuis gooien en te kijken waar het beland.
De meeste mensen bij ons op de vereniging hebben de uitstroom net onder het wateroppervlak een beetje beweging en rimpels is niet dramatisch probeer het gewoon en kijk wat je verbruikt .veel dingen moet je gewoon zelf ondervinden.
 
Klopt. Het is denk ik een kwestie van een beetje uitproberen.
Ondervinden is dan dus de beste leermeester denk ik.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan