Wat is er nieuw

Uitstroom (Eheim professional 4) te hard

Enterprise083

Active member
Lid geworden
28 oktober 2016
Leeftijd
42
Ik heb gisteren m’n water laten testen en deze waren goed. Komt waarschijnlijk door het substraat en filter wat al was ingedraaid. Ik heb vervolgens 10 Trigonostigma espei en een Molukse waaierhand gekocht. Deze doen het super. Het valt me wel op dat de stroming hard is van de Eheim professional 4 voor de espei’s. Wel apart om te zien dat ze juist de stroming opzoeken. I dacht dat ze van weinig stroming hielden. Ik heb de kracht op het filter naar laag gezet maar het blijft te krachtig. Ik heb vervolgens de uitstroom naar het glas gedraaid. Iemand een ander idee om de stroming te verminderen?

Bijlagen

• 8491A157-A05E-45B0-9839-DA527202B869.jpeg
    8491A157-A05E-45B0-9839-DA527202B869.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 20
Door bv. een kraan in (tussen) je outlet slang te monteren.

eheim-eheim-kraan-voor-slang-16-22.webp

Soms hoor je dat je beter filters niet kan knijpen tenzij je electronisch dat kan regelen. Je kan ook een spraybar proberen en dan eventueel de gaatjes vergroten.

Ik heb gisteren m’n water laten testen en deze waren goed. Komt waarschijnlijk door het substraat en filter wat al was ingedraaid. Ik heb vervolgens 10 Trigonostigma espei en een Molukse waaierhand gekocht. Deze doen het super. Het valt me wel op dat de stroming hard is van de Eheim professional 4 voor de espei’s. Wel apart om te zien dat ze juist de stroming opzoeken. I dacht dat ze van weinig stroming hielden. Ik heb de kracht op het filter naar laag gezet maar het blijft te krachtig. Ik heb vervolgens de uitstroom naar het glas gedraaid. Iemand een ander idee om de stroming te verminderen?
Een oplossing kan wat eenvoudiger gegeven worden wanneer je verteld op welke manier je instroom is geregeld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan