Wat is er nieuw

Uitstroom ex1200

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peter76
  • Startdatum Startdatum
P

Peter76

Guest
Wat is het beste voor spray bar. Links aan zijruit of tegen achterwand. Of over de volledige lenge van achterwand 1.20m. Instroom is rechts van bak. En hoe richt je best de water straal. Bij mij zie ik veel zweef vuil door heel de bak. Op moment is uitstroom aan achterwand over een 50-60cm lengte ongeveer en net onder water naar boven gericht zodat oppervlakte water wat beweegt.en water gaat rechts terug naar pomp.

Instroom is rechts onderaan neem ik aan.
Dan kan je rechts bovenaan je spray bar doen en dan een beetje horizontaal laten sproeien.

Spray bar aan zij ruit bevestigen dan.

Ja.dan sproeit hij dus naar de andere kant van je 120cm.

Edit: Er is niet 1 ding 'goed'. Het gaat er om dat je een goede circulatie in je water krijgt, en dan het liefst dat het ook nog aangenaam is voor je vissen/planten.

Als jij een 60cm lange buis als spray bar gebruikt, komt er weinig stroming uit denk ik. Beter ietsjes korter.

Je kan er ook voor kiezen om hem boven het water oppervlakte te doen, voor meer zuurstof in het water (bewegend water). Maar dat geluid wil je denk ik niet. Dus je kan hem ook precies op het water oppervlak doen, zodat het water iets beweegt en geen naar geluid hebt.

De keuze is reuze 🙂. Ik zou het iig niet in de breedte doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alles aan 1 kant zowel uit als instroom of mag uitstroom links en instroom rechts ook

Mijn spraybar zit over de volle lengte achterin de bak. Ik zou niet weer anders willen. Zie mijn fotoboek voor verdere informatie.

Ik heb spray bar aan linkse kant tegen zijruit geplaats en gaat goed voorlopig

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan