Wat is er nieuw

Uitstroom filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquamitch
  • Startdatum Startdatum
A

Aquamitch

Guest
Hallo,

Heb sinds kort een buitenfilter.
Nu is mijn vraag als volgt:
de uitstroom d.m.v. een spraybar. moet deze aan achterzijde geplaatst worden (lange zijde). of korte zijde? (zijkant).

Mag je zelf weten! 😉 heb zelf de spraybar aan een zijkant zodat het oppervlak mooi over heel de lengte van de bak in beweging is.

Mij werd aangeraden de spraybar op de achterwand te plaatsen.

Ik heb deze nu aan de lange zijde (achterkant). Maar valt me net te binnen of het niet beter is om deze aan korte zijde (zijkant) te plaatsen. Omdat nu niet de hele bak in beweging is zeg maar.

Wat raden jullie aan??

Voor dat ik de externe filter had, had ik een erg troebele bak. dit word nu minder.
Maar weet niet goed wat het beste is. aan zijkant of toch gewoon zo aan de achterkant laten.
Hoe kom ik hier achter? 😉

Door te proberen denk ik,welk filter heb je?

Een Eheim 2213. met Spraybar aan achterzijde nu.

Zoals je al gemerkt hebt zijn er verschillende meningen over maar zelf vind ik de uitstroom en aanzuiging aan dezelfde zijkant het beste werken.
Stroming gaat mooi over de lengte van heel het oppervlak naar de andere kant waar het wordt omgebogen en langs onder weer terug gaat.

Ik heb hem aan de achterzijde geplaatst, komt de stroming tegen het voorruit aan en kaatst het dan weer terug. Maar zoveel maakt het niet uit denk ik.

Oke mooi! kijk ik het een tijdje zo aan!
😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan