ultra dikke otocinclus


V

vriend van de cory

Guest
Beste mede aquarianen,

Ik heb onlangs een aantal oto's gekocht voor mijn nieuwe 1m bak.

1 van mijn oto's heeft een dikke buik gekregen. Van teveel eten kan het al niet en ook niet van teveel algen ofzo want de bak is zo goed als algenvrij.

De ph is 6.5 ; gh 8 kh 5

ik doe elke 3 dagen 25L waterwissel.

Dit is een foto

17580063_10208956893106003_2022697860_n.jpg


17579986_10208956893666017_1752846639_n.jpg
 
Staan er geen schubben uit en is het eetgedrag verder goed? Ik weet niet of deze vis eitjes in de buik kan hebben.
 
Schubben staan niet rechtop, ik ga er vandaag een stukje komkommer in hangen , kijken of hij komt eten.
Maar zwanger zou me verbazen aangezien ik hem net heb, en hij is niet heel groot.
 
Maar even afwachten dus. In de link van daarnet staat zover ik het kan zien een soortgelijke buik te zien.
 
hij ademt wel snel..
Maar het is inderdaad hetzelfde in die link.
 
Ik ben verder geen kenner dus wacht anders even andere leden af. Ik zag alleen de foto in dat andere topic en daar vond ik het erg op lijken namelijk.
 
Vrees dat het visje vol parasieten oid zit.
 
https://www.aquaforum.nl/threads/otocinclus-draagt-eitjes-wat-nu.95173/

Hier een item met duidelijke foto van hoe het er uit ziet met eitjes. Ik zie op meer foto's als ik google dat je de eitjes duidelijk ziet dan. Je foto is niet zo heel duidelijk maar de anus lijkt wel geirriteerd / groot?

Inderdaad op de foto goed te zien. ik heb ook gelezen dat vaak een groot deel van deze visjes het niet gaat halen in onze bakken.
 
Rot om het artikel te lezen zeg... vond het net zo leuke beestjes...

Ik kan de hele bak ontwormen ?
Dat is dan toch al iets...
 
Ja ik vond het ook rot en las het pas toen ik ze al had. Maar gelukkig staan er ook waardevolle tips in (althans voor mij)! En we gaan natuurlijk sowieso niet altijd heel leuk met dieren om om ze bv op te kunnen eten.
Ik heb niet veel verstand van wormen en medicijnen, hopelijk iemand anders.
 
Bij wormen werkt Levamisole 10% erg goed en dat heeft de dierenarts/veearts te koop.
 
Jup ook voor mij, maar ze zitten in een nieuwe tank dusja ...
Wel veeeel planten, maar ik heb ze bijna allemaal met vinrot gekocht...
 
Je planten????? ik denk je visjes maar dan zou ik reclameren hoor.

Sorry ,ik was wat te onduidelijk ;) .

Ik heb geen redelijk wat planten in de bak. Maar toen de ik de oio's in de bak deed, zag ik dat er veel waren waarvan de puntjes van de staarten waren.
6 van de 8 heeft een afgeplatte staart .

Maar ik heb rondgekeken in mijn bak vandaag en vond de dikke oto niet meer. Ik telde er wel maar 7 ipv 8 maar ik weet da ze zicht enorm goed kunnen verbergen :p .

Ik heb hier thuis nog iets tegen wormen liggen dus ik ga dat gebruiken . Toch bedankt voor de tip :) .
 
de oto is jammer genoeg nog gestorven...
 

Terug
Bovenaan