Unidentified Swimming Object


shutnoshut

Active member
Lid geworden
2 augustus 2020
Berichten
39
Locatie
Terra Firma
Paar maanden geleden een hele kudde Rasbora Microdevario Kubotai gekocht en daar zat toch wel 1 vreemde vis tussen. Maar hij leek er wel op, even klein, maar minder kleur. Daarnaast veel beweeglijker als de rest. Nu vandaag is de vis 2x zo groot als een Rasbora en kan je heel duidelijk zien dat het een andere vis is. Maar ik heb geen idee.

De kop is van boven plat, centenbakken bekkie en jaagt voortdurend achter andere vissen aan. Wie weet wat dit is?

DSC_0461.jpg
 
Ik denk Devario malabaricus.

Vreemde eend in de bijt. :)k
 
Dat is ook nog een optie ja, de soort die jij noemt. Het ontloopt elkaar allemaal weinig qua uiterlijk. Wat ik zo gauw op seriouslyfish lees, is dat de aequipinnatus als onderscheidend kenmerk heeft dat hij maar één gele streep op zijn lijf heeft. Verschillende andere soorten hebben er meerdere en/of ze missen onderbrekende stippels. :book:

Lekker fishnerden altijd met dit soort topics. XD
 
Ik ga nog eens goed foto's vergelijken. Want de Devario Malabaricus lijkt mij veel mee kleur en structuur hebben dan wat er bij mij rond zwemt. In ieder geval kom ik dankzij jullie al een heel eind in de buurt.
 

Terug
Bovenaan