Wat is er nieuw

***update

Liekexx

Well-known member
Lid geworden
15 december 2019
Berichten
270
Leeftijd
24
hoi allemaal,
Ik zie de algen spontaan verdwijnen. Eerst dikke laag op heater en nu bijna weg. Nieuwe plantjes Zijn (Nog) niet bealgd. Wel ga ik de planten met alg vervangen. Ik heb Sterre kruid gekocht. Belgisch groen staat er nu in. Ik heb 1 echonirdorus waarvan de algen ook (LANGZAAM) verdwijnen. Nu nog 3 voorgrond (rode) waarvan ik er al 2 heb.(Die doen het trouwens verbazingwekkend goed terwijl ik geen bodemvoeding en geen co2 installatie heb.) de echinodorus heeft trouwens door het hele aquarium heen geworteld. Niet normaal haha.
de twinstar lamp komt over 2 weken (voor mn verjaardag) turning 16😉 (mn bio zegt wat anders maar ik ben nu 15)
Nitriet blijft hangen op 0.05. Komt denk ik door nieuwe filter du zal na verloop van tijd wel Nasr 0 zakken. Al ben ik met 0.05 ook niet heel ontevreden. Is gewoon nog proces van filter switch denk ik.
 
Wat heb je veranderd waardoor de algen verdwijnen?
 
Wat heb je veranderd waardoor de algen verdwijnen?
Niets eigenlijk. Misschien minder licht van buitenaf. De luxaflex etc waren naar beneden voor de warmte/zo’n.
 
direct zonlicht op je aquarium moet je inderdaad niet hebben.
 
direct zonlicht op je aquarium moet je inderdaad niet hebben.
Nee was ook niet direct, dus weet niet of dit nou de oorzaak was. Maar het gaat iig weg nu 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan