Wat is er nieuw

Vaag diertje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elleoj
  • Startdatum Startdatum
E

Elleoj

Guest
hoi allemaal,

Sinds enige tijd heb ik een vreemd diertje in mijn aquarium en ik kan er maar niet achterkomen wat het is.

Het is een soort heel dun, wit stokje met pootjes en 3 staartjes. Ik dacht eerst dat het een skeletje was, maar toen bleek het te leven.

gek_diertje.jpg

Een betere foto dan dit lukt me helaas niet. Lekker verwarrend omdat 'ie op een wit stukje plantenwortel zit. Maar wellicht herkent iemand 't? Alvast bedankt!

het is een waterjufferlarve en vaak zitten er meer. Deze dieren kunnen gerust een garnaaltje of jong visje pakken. Dus wil je liever niet in je bak....

Bedankt voor de snelle reactie! Snel uitvangen dus...

Is een larf van de waterjuffer idd,uitvangen en goed kijken of er niet meer zitten want dat komt vaker voor.

beetje in de plantjes schudden, zo haalde ik er een keer 6 uit.... brrrr engerds!

Ik zag de larfjes vaak onder in de filterpot.. of als ze 'op weg waren naar volwassenheid' dan hingen ze in de drijfplanten, kun je ze zo pakken.
Monsterlarfjes zijn het :6 Maar o zo mooi als ze volwassen zijn.. :daisy:

Tgenwoordig weet ik aan al de titel dat het om een waterjufferlarve gaat. In de zomer zijn er meestal wel minimaal 3 van deze topics per week.

Oh boy.. Ik heb er tot nu toe slechts 1 tegelijkertijd gespot en ook slechts 1 gevonden, maar ik zal het goed in de gaten houden. Vrees dat dit monstertje dan ook oorzaak is aan dat ik nog steeds geen jonge garnaaltjes zie. 🙁 Heel erg bedankt in elk geval voor de antwoorden!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan