Wat is er nieuw

Vakantie, 3 weken vissen uit logeren?

Gelukkige sluierstaart

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2023
Berichten
62
Ik ga 3 weken op vakantie. Nu kan ik de vissen thuislaten met eens per week iemand die er een blokje ingooit. Maar die let niet op het water, ververst niet. Ik heb een grote (15 cm) sluierstaart waarvan het maatje onlangs is overleden. Sinds kort er 2 snelle kleintjes bij (8 cm). Ik merk dat de rote sneller wordt door de kleintjes. Maar ook door stress soms rechtop futloos in het water hangt en rood in zijn staart krijgt. Ik begreep op het forum dat het laatste waarschijnlijk bacteriële infectie is. Kan komen door stress.

Het lijkt mij geen goed idee de visjes nu 3 weken alleen te laten. Anderzijds is een reis in een koelbox en ander water/omgeving ook niet optimaal. Wat zal ik doen?
 
Laatst bewerkt:
Niet 3 weken op vakantie gaan?
 
Iemand op het forum zoeken die toch een bak leeg heeft staan en ze kan verzorgen?
Sommige aquariumwinkels willen ook nog weleens op je vissen passen als je ze lief aankijkt.....
 
Iemand op het forum zoeken die toch een bak leeg heeft staan en ze kan verzorgen?
Sommige aquariumwinkels willen ook nog weleens op je vissen passen als je ze lief aankijkt.....
Nou, bij deze de oproep... Of is daar een speciale groep voor?
 
Nou, bij deze de oproep... Of is daar een speciale groep voor?
Prima gedaan zo, erg duidelijk.
Ik zou er even bij vermelden om welke provincie het gaat. Via privébericht kunnen dan de details besproken worden.

Succes!
 
Prima gedaan zo, erg duidelijk.
Ik zou er even bij vermelden om welke provincie het gaat. Via privébericht kunnen dan de details besproken worden.

Succes!
Wat mij betreft kan het in Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel of Utrecht. Dankjewel!
 
@NathaliePip Heb je een tip voor goede opvang? Wat mij betreft kan het in Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel of Utrecht, waarbij het noorden de voorkeur heeft.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan