Vakantie


daliboso

Member
Lid geworden
3 maart 2023
Berichten
6
Leeftijd
38
Wij gaan in de meivakantie een weekje weg. We hebben niemand die elke dag langs kan komen om eten te geven. Ik lees dat er van alles te koop is om het eten gedoseerd te geven. Wat raden jullie aan? We hebben een tijdschakelaar voor het licht dus dat is geen probleem
 
Oke want ik las ook dat er tabletten waren maar daar zijn de meningen over verdeeld. De ene zegt dat ze goed werken en de ander zegt dat de vissen het niet eten
 
ik gebruik geen tabletten, ook liever te weinig eten dan te veel, 1 week is echt zo lang voor je vissen
 
Voor een week zou ik helemaal niks doen.
Ze kunnen prima een weekje zonder. Zelf ga ik in de meivakantie 2 weken weg, en dan krijgen ze gewoon 2 weken niks. (Al is dat wel een beetje afhankelijk van je visbestand en formaat aquarium)
 
Ik ben het eens met @Lagerwerf. Gezonde vissen kunnen best een week zonder eten. Ze hebben veel minder nodig dan wij om hun motortje draaiende te houden. Tenzij je jonge visjes hebt komt dat dus wel goed. Persoonlijk zou ik als de vakantie richting/over de 10 dagen gaat, wel iets regelen. Je moet je vissen tenslotte een beetje te vriend houden; je aquariumhobby hangt van ze af. ;)
 
Even kleine ondertiteling.
Zelf voer ik in een 2 weken vakantie niets.
Maar met nagenoeg volwassen geophagus, (die tijdens eieren vanuit zichzelf al 3 weken niet eten)
Nagenoeg volwassen Heros en een enkele L-nummer, hebben de vissen vanzichzelf ruim voldoende om een periode niet bij te voeren.

Op mijn 150cm bak had ik altijd een voederautomaat van JBL. Maar had die overigens gewoon jaarrond draaien (1x per dag, een heel klein beetje) en deed dan om de dag diepvries bijvoeren.
Op die manier wist ik zeker de de voederautomaat goed ingesteld stond. En kon ik met een gerust had 2 weken weken, zonder ergens naar te hoeven kijken.

Tip: als je een voederautomaat wilt gebruiken: zet hem een week of 3 voor je weg gaat er al op. Als er dan iets mee is, of niet goed ingesteld staat, ben je in elk geval niet nog niet op vakantie
 

Terug
Bovenaan