Wat is er nieuw

Vakantietijd wat nu?

Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Hallo beste mensen,

Het is weer zover, Mensen gaan op vakantie, 1 week 2 weken 3 weken zelfs 4 weken.
Heel leuk en relaxed natuurlijk. Maar wat doe je met jullie aquariums/vissen?
Hoe bereidt je je voor? wat het jij geregeld?

Ik zag dit toevallig.
Zijn jullie er mee eens? of niet?

Laat de meningen maar los barsten zal ik zeggen 🙂





Hopen op een leuke topic en graag respecteer elkaar de meningen.
 
Dat zullen ze toch al geregeld hebben.
 
Nee maar wat vinden jullie van zijn gedachten hierbij?
 
Vandaag was er weer een poll ergens op fb en twitter over dit onderwerp "vakantie" 1/3e gaf aan niet op vakantie te gaan, om verschillende redenen, Niet onmogelijk dat ze hun visjes niet onverzorgd wilden achterlaten, hoe wel dat niet genoemd werd.
 
Dik 33 minuten video bekijken? :sorry:
Misschien een TL;DR erbij 😀

Haha. Dan mag jij je gedachten niet vertellen! Lekker puh 😀
 
Ik ben al ruim 30 jaar niet op vakantie geweest, mis ik nu iets? nee dus, en een video kijken heb ik geen geduld voor 😀
 
Gaan we nou liran zijn topics nou afzeiken ? Gezellig zijn jullie. Leuk. Zal nog eens een topic openen. 😀 heeft John jullie wat ingefluisterd ofso?
 
Nee maar wat vinden jullie van zijn gedachten hierbij?

Omdat ik niet met vakantie ga heb ik om eerlijk te zijn ook weinig puf om zolang een video te bekijken. Ik heb ook weinig geduld voor zoiets :sorry:
 
Wie is dat? Liran?
 
Mijn waterroulatie bereik ik middels een goed geregelde waterdistributie. Daar behoef ik dus geen luchtpomp voor aan te zetten. Mijn automatisch geregelde CO2 blijft zo perfect op peil. Overigens heeft mijn water tot nu toe nog maar een maximum temperatuur van 25 graden aangetikt zonder trouwens van extra koeling gebruik te maken. Oh, we gaan niet op vakantie. Die Belgische Kletsmajoor mag trouwens, wat mij betreft, z'n video's wel drastisch inkorten. De essentie is in een zin samen te vatten.
 
Die Belgische Kletsmajoor mag trouwens, wat mij betreft, z'n video's wel drastisch inkorten. De essentie is in een zin samen te vatten.

Dat had ik wel een beetje verwacht en ook daarom heb ik niet gekeken. Ik kon me al niet voorstellen wat je in zo n lange tijd wel niet moet vertellen. Goede tips zijn altijd welkom maar probeer het dan wel kort en bondig te houden.
 
Voor vakantie ga ik wel voor mijn bak zitten of lekker in de tuin
bied zo veel voordelen niet in pakken koffers geen lange file eigen bed en koelkast bij de hand voor verfrissing 😀 😀
 
Deze bekende vlogger heeft zeer veel video's met zeer bruikbare tips, maar vaak een beetje langdradig, en meestal bedoeld voor beginnende aquarianen, deze info is hier veelal ruim voorhanden, toch moet ik zeggen dat hij geen mening opdringt maar zijn mening geeft.
 
Het is weer zover, Mensen gaan op vakantie, 1 week 2 weken 3 weken zelfs 4 weken.
Heel leuk en relaxed natuurlijk. Maar wat doe je met jullie aquariums/vissen?
Hoe bereidt je je voor? wat het jij geregeld?
Ik tref geen bijzondere maatregelen. Ik ga twee weken op vakantie. Ik doe een waterwissel van 50% voor ik vertrek. Normaal doe ik iedere week een waterwissel dus nu ga ik hem een weekje overslaan. Ik voer dan ook iets meer dan normaal. Ik heb ongeveer 100 vuurgarnalen, 10 sterbai's, en 7 roodvinzalmpjes zwemmen. Ik vertrek en hoop op het beste als ik terugkom.

Ik zag dit toevallig.
Zijn jullie er mee eens? of niet?
Ik ben het in grote lijnen wel met hem (Dominique) eens. Maar ik vind het persoonlijk vermoeiende video's om naar te kijken. Ze zijn soms bijna emotioneel en bijzonder langdradig. Voor mensen met weinig kennis of net beginnende aquarianen kunnen ze wel heel bruikbaar zijn omdat de informatie wel klopt en handig kan zijn.
 
Ik tref geen bijzondere maatregelen. Ik ga twee weken op vakantie. Ik doe een waterwissel van 50% voor ik vertrek. Normaal doe ik iedere week een waterwissel dus nu ga ik hem een weekje overslaan. Ik voer dan ook iets meer dan normaal. Ik heb ongeveer 100 vuurgarnalen, 10 sterbai's, en 7 roodvinzalmpjes zwemmen. Ik vertrek en hoop op het beste als ik terugkom.


Ik ben het in grote lijnen wel met hem (Dominique) eens. Maar ik vind het persoonlijk vermoeiende video's om naar te kijken. Ze zijn soms bijna emotioneel en bijzonder langdradig. Voor mensen met weinig kennis of net beginnende aquarianen kunnen ze wel heel bruikbaar zijn omdat de informatie wel klopt en handig kan zijn.
Haha daar ben ik met je over eens. Dat ie vermoeiend bijna tot depressief kan praten. Maar was eigenlijk meer opzoek naar een leuk discussie over enkel de inhoud
 
Ben net terug van een weekje CenterParcs De Kempervennen, en binnen een maandje zit ik alweer in het vliegtuig; op naar de volgende bestemming!
Gewoon enkele dagen genoeg serieus doorvoeren voor dat ik op vakantie vertrek, en dan komen ze zeker wel een weekje door. Als het langer dan een weekje is, krijgen ze nog wat vakantievoeding (zo'n blokje).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee maar wat vinden jullie van zijn gedachten hierbij?

Grotendeels ben ik het wel met hem eens.
Het KH verhaal vind ik dan weer wat vergezocht.
ook het 10.000keer moeten checken van je rotorhuis ect, juist na onderhoud aan het rotorhuis krijg je hier wel eens problemen mee.
dus als je filter na gewoon filtermateriaal onderhoud goed draait zou ik voor ik op vakantie ga niet aan m'n rotorhuis of slangen prutsen.
 
Eindelijk zin gevonden om dat gewauwel aan het horen.. hierbij mijn mening 😉

Wat een gezever over niets. Controleer een maand van te voren of er nog water uit de kraan komt, indien dat niet zo is heb je nog een maand de tijd om dat probleem te gaan oplossen. Ga jouw voederautomaat voorzien van batterijen en controleren of het nog werkt, dan heb je nog een maand de tijd om dit probleem te gaan oplossen. En dat gaat zo 22 minuten door.

Nou dat was zeker en vast een hoop informatie. Het is niet onwaar maar water is nat en dat hoef je niet altijd te melden. Een beetje het gevoel alsof ik Dora de Explorer heb zitten te kijken.

Mijn inziens kun je het beter beknopt houden zodat de kijkers het kunnen onthouden. En tijdens mijn vakanties gebeurt er vrij weinig. Behalve een beetje voeren (wat van te voren is gedoseerd) is het vooral alleen controle en de voorbereiding is nog simpeler, helemaal niks speciaals 🙂
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Friesian: taiwan bee garnalen :DD 1 m. Ik dacht aan een bak, merk.
      • Haha
      Waarderingen: BlupGup
      Terug
      Bovenaan