Wat is er nieuw

Valisneria Nana vraagjes.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mieka
  • Startdatum Startdatum
M

Mieka

Guest
Ik heb laatst een Valisneria Nana gekocht en geplant in het aquarium.
Ik kon er 4 plantjes van maken uit ��n potje.
Maar twee stekjes waren niet zo mooi en bij die heb ik de rotte blaadjes er vanaf geknipt.

Heb ze zo ondiep mogelijk geplant, maar wel zodat ze niet los kunnen komen.

Nu lees ik dat deze plant heel vaak zijn blaadjes laat verslijmen voordat hij het goed zal gaan doen.
De nieuwe blaadjes zullen het dan wel goed gaan doen.
Klopt dat?

Gebeurd dat altijd of hoeft dat niet?
Ik heb er voedingstabletjes bij gedaan, van Dennerle ( Echino-Tabs met ijzer).
Ik heb nog Tetra Planta-start Tabs.
Moet ik die er ook nog bij doen, of hoeft dat niet?

Wanneer zal hij stekjes gaan vormen?
Die stekjes zetten zichzelf vast in de grond, of moet ik die eraf knippen?

Twee plantjes staan achter stenen.
De nieuwe stekjes die hij hopelijk aan zal gaan maken, vinden die hun weg wel naar boven omdat de stenen er ook liggen?

Voor onderhoud mag je gewoon de lelijke blaadjes eraf knippen, toch?
En dat zo dicht mogelijk op de kruin, toch?

De stekjes maakt de plant aan uitlopers en deze wortelen vanzelf in de grond en die hoef je er niet af te knippen. Kan wel maar hoeft niet.
Soms verslijmd de plant maar ik heb ook wel meegemaakt dat de plant redelijk goed aanslaat en dat er weinig verrot/verslijmd hoor.
Het heeft wel even nodig voordat je uitlopers zal zien.

De uitlopers gaan soms onder stenen en hout door om verderop uit de grond te schieten. Dus een steen kan geen kwaad hoor.
Ik knip ook weleens een stukje lelijk blad hoog af maar vaak adviseerd men het hele bladeraf te treken of te knippen.
Suc6 met de plant.

jessicapilon zei:
De stekjes maakt de plant aan uitlopers en deze wortelen vanzelf in de grond en die hoef je er niet af te knippen. Kan wel maar hoeft niet.
Soms verslijmd de plant maar ik heb ook wel meegemaakt dat de plant redelijk goed aanslaat en dat er weinig verrot/verslijmd hoor.
Het heeft wel even nodig voordat je uitlopers zal zien.

De uitlopers gaan soms onder stenen en hout door om verderop uit de grond te schieten. Dus een steen kan geen kwaad hoor.
Ik knip ook weleens een stukje lelijk blad hoog af maar vaak adviseerd men het hele bladeraf te treken of te knippen.
Suc6 met de plant.

Maar na het verslijmen kan hij toch wel weer goed terug groeien, het is toch niet zo dat hij dan afgeschreven is?

De plantjes die ik heb zijn nog stekjes.
Niet heel klein, meer er tussen in.

Ze staan zo geplant dat ze niet niet los kunnen schieten en heb ze niet al te diep geplant, maar net even in het zand gedrukt zeg maar.

Op het moment dat dat je denkt grrrr@#$^%&**$ die troep gaat eruit, beginnen ze vaak uit te lopen.
Hebben volgens mij wel wat nitraat / fosfaat nodig, dus in een startende bak hebben ze zo en zo wat problemen.

Vallisneria heb je soms engelengeduld voor nodig en inderdaad, geregeld is het zo dat het spul eerst verslijmd en dan aan de groeispurt begint. Niet te snel afschrijven dus.

~ Ivo

AadMec zei:
Op het moment dat dat je denkt grrrr@#$^%&**$ die troep gaat eruit, beginnen ze vaak uit te lopen.
Hebben volgens mij wel wat nitraat / fosfaat nodig, dus in een startende bak hebben ze zo en zo wat problemen.

Ik heb op dit moment een Po4 en Nitraat tekort.
Hoe kan ik dit het beste aanvullen?

Wat ik me al tijden afvraag is hoe planten die hun voeding uit de grond halen, vloeibare plantenvoeding op kunnen nemen.
De wortels staan in de grond, dus hoe komen die wortels ooit bij de vloeibare plantenvoeding dan?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan