Valisneria


Gdeleeuw

Well-known member
Lid geworden
13 april 2019
Berichten
199
Leeftijd
35
Goedenavond allen,

Sinds een week of 5/6 heb ik schroefvalisneria in de bak staan. Na het planten (met het kroontje boven het zand) zijn er wat blaadjes afgestorven zoals het hoort. Bladeren zijn perfect groen en de wortels zijn flink gegroeid. Alleen lijkt het niet, of heel traag, in de hoogte te groeien. Het staat onder matige verlichting (zoals gewenst door de bewoners), er zit een kleibolletje onder en ik gebruik een halve dosering profito. Alle andere planten doen het prima. Iemand misschien een verklaring hiervoor of moet ik gewoon meer geduld hebben?
 
Vallisneria groeit onder bijna alle omstandigheden, maar soms wil het inderdaad wel even duren voor ze goed aanslaan.

Je zou kunnen proberen om iets meer licht te geven. Het te veel aan licht gaat je Vallisneria wel weer wegnemen.
 
Inderdaad duurt het vaak even voordat deze aanslaat dus heb wat geduld met deze plant.
 
Als extra aanvulling: Vallisneria houdt, er bestaat wel een uitzondering, van wat harder meer alkalisch water. Het äanslaan van de plant kan inderdaad wat langer duren zoals hierboven ook al aangegeven. De lichtbehoefte van Vallissneria's is van gemiddeld tot wat hoger afhankelijk van de soort.
 

Terug
Bovenaan